یک کارشناس بینایی سنجی بیمارستان فوق تخصصی چشم تهران گفت: شبکه های اجتماعی شامل تلفن همراه، تبلت و رایانه، شیوع معضل نزدیک بینی را در جامعه افزایش داده است.
کد خبر: ۶۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 26 July 2015
به گزارش تابناک یزد،فرزانه فتاحی در حاشیه برگزاری کمیسیون بررسی اثرات مخرب شبکه های اجتماعی بر نزدیک بینی و خشکی چشم در بافق یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وسایل دیجیتالی مانند تبلت و گوشی های هوشمند از خود نوری آبی رنگ ساتع می کنند که کوتاه ترین طول موج را داردو موجب اسیب های چشمی می شود.

کارشناس بینایی سنجی بیمارستان فوق تخصصی چشم تهران گفت: امواج با این طول موج قابلیت این را دارند که بافت زنده را تخریب کرده و در طولانی مدت آثار مخرب ماندگاری بر چشمان باقی گذارند.

وی استفاده زیاد از تلویزیون و رایانه را از عوامل آسیب زننده به چشم دانست و خاطر نشان کرد: افرادی که به طور مرتب با تلفن های همراه خود پیام کوتاه می خوانند یا صفحات اینترنتی را مرور می کنند، مجبورند گوشی را به چشمان خود نزدیک کرده که به این ترتیب در دراز مدت باعث ضعیف شدن و نزدیک بینی آن ها می شود.

این کارشناس افزود: نزدیک بردن تلفن های همراه به چشم و همچنین اندازه کوچک متن پیام های کوتاه و نور صفحات اینترنتی اعم از تبلت، گوشی های همراه و استفاده بیش از حد از کامپیوتر می تواند فشار بیشتری را به چشم کودکان و نو جوانان وارد کند.

به گفته خانم فتاحی در سال های اخیر به سبب استفاده زیاد از این وسایل خصوصا تلفن همراه و رایانه عارضه نزدیک بینی در بین نوجوانان ،جوانان و حتی کودکان در حد زیادی شیوع پیدا کرده است.

این کارشناس ، مدت استفاده کمتر و بهینه از ابزار و وسایل فوق ، دادن استراحت به چشم ها در حین استفاده ، حفظ فاصله 40- 50 سانتیمتر تا نمایشگر، استفاده از وسایل مذکور در نور کافی به طوری که نور نمایشگر چشم را اذیت نکند، پلک زدن متمادی تقریبا هر چهار ثانیه یک مرتبه جهت جلوگیری از خشکی و سوزش چشم و همچنین خود داری از خیره شدن به نمایشگر را از مهمترین راههای پیشگیری از آسیب های چشم ، هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی اعلام کرد.

کمیسیون یاد شده با هدف بررسی اثرات مخرب شبکه های اجتماعی در بینایی جوانان و نوجوانان با حضور 50 نابینا و کم بینا در بافق برپا شد.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار