مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور به پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 300 هزار نفر وام 4 میلیونی دریافت کردند و امسال آن را به 400 هزار نفر با رقم 5 میلیون تومان خواهیم رساند.
کد خبر: ۶۶۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 01 October 2018

به گزارش خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، جمشید تقی‌زاده ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر به مناسبت روز سالمند با بیان اینکه یک‌میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته کشوری داریم، اظهار کرد: بازنشستگان ولی‌نعمتان ما هستند چرا که 30 سال زحمت کشیدند و زندگی و جوانی خود را وقف خدمت به نظام جمهوری اسلامی کردند و وظیفه داریم تا مقدمات تسهیلات بازنشستگان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با احتساب نیروی بازنشسته و شاغل، خانواده بزرگ بیش از 10 میلیون نفری را هدایت می‌کنیم که یک هشتم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل با بیان اینکه تا دو دهه آینده از 80 میلیون جمعیت کشور، 24 میلیون نفر سالمند خواهیم داشت، اظهار کرد: این نشان دهنده آن است که باید برنامه‌ریزی درازمدتی برای این عزیزان داشته باشیم.

وی افزود: باید خانواده‌ها را تشویق کنیم تا به سالمندان احترام بگذارند و حمایت کنند که در این رابطه کارهای خوبی از سوی دولت و مجلس آغاز شده است.

تقی‌زاده تصریح کرد: برای همسان‌سازی حقوق، حدود 30 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و دولت تا به امروز 5 هزار میلیارد تومان در مجموعه داشته و از مبلغ 950 هزار تومان با سابقه 15 سال خدمت به یک‌میلیون و 250 رسیده و کسانی که یک میلیون و 750 هزار تومان حقوق می‌گرفتند در حال حاضر به 2 میلیون 300 هزار تومان رسیده است ولی در سطح کلان حدود 95 درصد حقوق بازنشستگان زیر 2 میلیون و 300 هزار تومان است که نشان می‌دهد با توجه به شرایط اقتصادی باید بیشتر کمک کنیم.

وی ادامه داد: تلاش دولت و مجلس این است تا بتواند برای سال 98، 15 هزار میلیارد تومان را برای همسان‌سازی در بودجه لحاظ کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه در بخش درمان هم گام‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: 32 هزار و 700 بیمار صعب‌العلاج داریم که نیازمند کمک ویژه هستند و برای این کار کمک صندوق را به دو برابر رساندیم و نزدیک به 40 میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: سعی شد در بحث درمان بسته حمایتی خوبی تهیه شود که در روزهای آتی اعلام می‌شود تا خدمات دهی به بیماران بیشتر شود.

تقی‌زاده در بخش دیگر به پرداخت وام و تسهیلات بانکی به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 300 هزار نفر وام 4 میلیونی دریافت کردند و امسال آن را به 400 هزار نفر با رقم 5 میلیون تومان خواهیم رساند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: اگر استاندار مازندران 20 هکتار زمین مناسب در اختیار ما قرار دهند دهکده سلامت را در ساری خواهیم ساخت و با کمک شرکت‌های زیرمجموعه می‌توان کار احداث آن را تسریع کرد.

وی در پایان گفت: سیاست کاری ما آن است هر چقدر بتوانیم در شبانه‌روز به بازنشستگان خدمت کنیم عبادت است.

به گزارش فارس، 71 هزار بازنشسته در سطح استان مازندران داریم که 70 درصد آن آقا و بقیه خانم هستند و میانگین حقوق امسال در حدود 2 میلیون و 158 هزار تومان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار