کد خبر: ۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲ 25 July 2015

می‌گویند خاک سرد است، اگر عزیزت را به او بسپاری آرام می‌شوی و فراموش می‌کنی، اما همه دانستنی‌ها و یافته‌های جهان که مطلق نیست. شاید برای برخی خاک سردی به همراه داشته باشد و فراموشی همراه بیاورد اما به طور قطع جنس خاک قصه ما نه سردی داشته و نه برای برادر فراموشی آورده است.
چهار سالی می‌شود عزیزش را به خاک سپرده، برادری که هم مثل فرزندش بوده و هم راه و رسم قهرمانی را به او آموخته، اما نه آرام شده و نه در این سال‌ها لحظه‌ای فراموش کرده است. گویی با هر تسلیتی دوباره او زنده می‌شود و خنده‌هایش مجسم می‌شود، و با هر جمله‌ای که می‌گویند خاطرات شیرین زندگی پیش چشمانش می‌آید . به همین دلیل در این چهار سال خاک روح الله  قوی‌ترین مرد جهان همیشه داغ مانده و گرد سفیدی را بر چهره علی آورده است. به بهانه چهارمین سالگرد نبودن روح الله قوی‌ترین مرد جهان، گفت‌وگویی با
علی داداشی برادر و مربی او انجام داده‌ایم که با هم می‌خوانیم.
چهارمین سالگرد کشته شدن روح الله مثل برق و باد فرا رسید، سال‌های بدون او بر شما چگونه گذشته است؟ 
واقعا سخت و دردناک است . همه از سردی خاک حرف می‌زنند اما من باز هم می‌گویم خاک روح الله برای من و خانواده‌ام سرد نمی‌شود و با هر تسلیت و یادی که از او می‌کنند بر داغی آن می‌افزایند. مجبوریم غم از دست دادن او را بعد از چهار سال مخفی کنیم تا ناراحتی دوستان و مردم خوب کشورم را نبینیم.
در این چهار سال لحظه‌ای بوده که از یاد روح الله غافل شوید؟ 
به جرات می‌گویم لحظه‌ای از فکر و ذهن من روح الله دور نبوده و من در درونم همیشه با او و خاطرات تلخ و شیرین او زندگی می‌کنم. در این چهار سال موهایم سفید شد.
روح الله برای ایران قوی‌ترین ورزشکار بود و بعد از گذشت چهار سال هنوز هم یاد و نام او میان ورزشکاران و مردم عادی شنیده می‌شود، دلیل این موضوع چه چیزی می‌تواند باشد؟ 
روح الله از مردم بود و تلاش کرد برای مردم هم بماند. برای من هم تنها یک برادر نبود، من با از دست دادن روح الله هم بهترین دوستم را از دست دادم، هم بهترین شاگردم را و هم فرزندم را و این موارد در این سال‌ها بر سخت بودن این مرگ افزوده و کاری کرده که نتوانم بعد از چهار سال فیلم مراسم خاکسپاری او را ببینم.
زخم از دست دادن روح الله در وجودتان خوب شده است؟ 
هر روز و هر ساعت و هز کجا که می‌روم مردم لطف دارند و از او یاد می‌کنند و این کار زخم از دست دادن روح الله را تازه و تازه‌تر می‌کند، اما مجبور هستیم این غم را مخفی کنیم.
چه عواملی سبب شد روح الله هنوز در یادها باقی بماند؟ 
روح الله نه اهل سیاست بود و نه اهل زرق و برق روزگار، از مردم بود و خداوند به خاطر لطفی که داشت نام او در دل مردم جای داد.
گفتید روح الله اهل زرق و برق روزگار نبود، در دوران حیاتش پیشنهادی برای پذیرفتن تابعیت کشور دیگری داشت؟  
روح الله پیشنهاد‌های زیادی از کشورهای مختلف داشت اما به خاطر علاقه‌ای که به خاک و مردمان ایران داشت هیچ‌گاه حاضر نبود این کار را انجام دهد. به عنوان مثال در سال 89 رییس ورزش مالزی به ایران آمد و برای در اختیار گرفتن روح الله سه میلیون دلار پیشنهاد داد که مورد موافقت ما قرار نگرفت. حتی بیان کردند در مالزی لقب "سر" را به تو می‌دهیم اما به آنها گفتیم که ما عاشق ایران هستیم و نمی‌توانیم این پیشنهاد را بپذیریم. روح الله از امارات و دو سه کشور اروپایی نیز پیشنهاد تغییر تابعیت داشت.
آیا نگاهی که در جهان به روح الله بود، در ایران نیز وجود داشت؟ 
به هیچ عنوان، برخی کشورها پیشنهاد‌های میلیاردی می‌دادند، اما در داخل کشور مدیران و مسئولان کوچک‌ترین توجهی به او نداشتند، حتی یک سکه نیز به او ندادند. روح الله در شهر خودش هم برای مسئولان غریب بود و اگر مردم نبودند معلوم نبود امروز یادی از او باقی می‌ماند یا خیر.
مسئولان البرز در این سال‌ها نسبت به روح الله بی تفاوت بودند؟ 
خوشبختانه خانواده ما احتیاجی به نگاه مسئولان ندارد، من نه اهل سیاست هستم و نه به دنبال آن؛ اما واقعاً در این سال‌ها و بعد از فوت روح الله به غیر از مردم هیچ گونه توجهی از سوی مسئولان ندیدم  . آنها به طور قطع از اسم روح الله استفاده‌های لازم را برای کارهای سیاسی برده‌اند اما من و خانواده‌ام کوچک‌ترین استفاده‌ای از آنها نبرده‌ایم.  در سه سال گذشته هیچ خبری از مسئولان استان نبود اما با توجه به در پیش بودن انتخابات در پایان سال، روزها دوباره شاهد حضور و اعلام آمادگی آنها هستیم!
قرار بود یک خیابان را به نام روح الله نام‌گذاری کنند، این اتفاق افتاد؟ 
خیر، در این چهار سال حتی یک کار نیز انجام نداده‌اند. موضوع نامگذاری یک خیابان و یا میدان شهر به اسم روح الله در شورای شهر کرج نیز مورد تصویب قرار گرفت اما با گذشت چهار سال از فوت او هنوز اقدامی صورت نگرفته است. حتی اگر کل دنیا را نیز به نام روح الله داداشی کنند برای ما و خود روح الله ارزشی ندارد. اعتقاد دارم استان البرز و شهر کرج روح الله را دوست ندارند. من که نباید در شهرداری و شورای شهر راه بیفتم و بگویم چرا اقدامی صورت نگرفته است، مسئولان اگر روح الله را دوست داشتند
 این کارها را انجام می‌دادند.
گویا دل پری از بی‌مهری مسئولان شهر و استان دارید؟ 
من در این سال‌ها هیچ‌گاه چیزی برای خودم نخواسته‌ام و این موضوع را می‌توانید پیگیری کنید . اگر هم کاری کردم برای مردم بوده است . تصمیم گرفتم  از این استان بروم چرا که بی‌مهری‌های زیادی را تحمل کرده‌ام.
یعنی هیچ کدام از مسئولان توجهی به شما ندارند؟ 
من دوباره می‌گویم نه اهل سیاست هستم و نه از آن سر در می‌آورم و آن چیزی که حقیقت داشته باشد را بیان می‌کنم. در این سال‌ها به غیر از آقازاده شهردار سابق شهر کرج که گروهی از ورزشکاران را بیمه کردند هیچ شخص دیگری برای قهرمانان استان قدمی بر نداشته است. خوشبختانه با ورود ترکاشوند موضوع بیمه برچیده شد و امروز شاهد هستیم که بیت الله عباسپور یکی از قهرمانان استان البرز و کشور به دلیل بیماری عفونی باید برای هر آمپول پنج میلیون پرداخت کند و هیچ کدام از مسئولین نیز حال او را نمی‌پرسند.
چهارمین مراسم روح الله را باز هم در آستان مقدس امامزاده محمد کرج برگزار کردید؟ 
امسال می‌خواستیم یک مراسم فاتحه‌خوانی کوچک برگزار کنیم که  مردم به صورت خودجوش به روح الله و خانواده‌اش لطف داشتند و با نصب بنر در سطح شهر مراسم پر شوری برگزار کردند. خدا شاهد است من برای این مراسم 43 هزار تومان هزینه کرده‌ام و مابقی را مردم انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
خداوند از تقصیرهای همه ما بگذرد و روح آن مرحوم را شاد کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار