تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان برابر کانادا شکست خورد تا امیدش برای صعود به دور پایانی به حداقل برسد.
کد خبر: ۶۵۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ 22 September 2018

ایسنا، در ادامه مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ امروز(شنبه) و در یکی از مهم ترین بازی ها از گروه H از ساعت ۲۲:۱۰ تیم‌ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در این مرحله رو در روی کانادایی قرار گرفت. هر دو تیم در نخستین دیدارشان شکست خورده بودند و در این بازی محکوم به برد بودند اما در پایان والیبالیست‌های ایران در یک مارتن جذاب و دیدنی با نتیجه سه بر دو برابر حریفشان شکست خوردند و با چهار برد و ۱۲ امتیاز همچنان در رده سوم گروه D باقی ماندند اما شانس صعودشان به جمع شش تیم پایانی به حداقل رسید. در صورتی که روسیه در دو دیدار بعدی خود تنها یک امتیاز بگیرد ایران از دور رقابت‌ها حذف می‌شود. کانادا هم با کسب چهارمین بردش توانست مجموع امتیازاتش را به عدد ۱۱ برساند تا هچنان امیدهایش برای صعود زنده بماند.

 

در این بازی ایگور کولاکوویچ سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل استفان آنتیگا برای کانادا، هوگ، پرین، ایوانس، واندورن، ویگراس و بلانکنائو را وارد زمین کرد و در پایان کانادا ست های بازی را با امتیازهای ۲۰-۲۵، ۲۵-۲۰، ۱۵-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۱۲-۱۵ به سود خود تمام کرد.

تیم ملی والیبال ایران که در ست نخست همانند دیدار روز گذشته برابر بلغارستان در دریافت سرویس با مشکل مواجه بود در همان ابتدا از حریفش چند امتیاز عقب افتاد و در پایان ست را واگذار کرد. در ست دوم هم روند سرویس‌های قدرتی کانادا توان تیم ایران را بریده بود اما به یکباره با عملکرد خوب مدافعان روی تور و چند سرویس غفور ایران توانست در لحضات پایانی نتیجه را به سودش تغییر دهد تا کار به تساوی برسد. در ست سوم با وجو آنکه اهالی والیبال انتظار یک بازی با انگیزه را به خاطر برد در ست دوم داشتند اما شاگردان آنتیگا بسیار قدرتمندانه ظاهر شدند و ۸ بر یک پیش افتادند و در ادامه هم هرچند فاصله امتیاز کم شد اما کانادا نتیجه را به سودش تمام کرد.

در ست چهارم کولاکوویچ که می‌دانست در صورت باخت در این ست و عدم کسب امتیاز دیگر ایران شانسی برای صعود نخواهد داشت دست به تغییرات عمده‌ای زد و توخته و کاظمی را به جای موسوی و غفور وارد زمین کرد و در حالی که کانادا همواره تا لحظات پایانی از ایران پیش بود سرویس‌های بی نظیر توختخ، جوانترین بازیکن قهرمانی جهان به داد ایران رسید و در دو مقطع از ست چهارم توانست نتیجه را به سود ایران تغییر دهد تا ایران ست چهارم را ببرد. در ست پایانی غفور به جای خودش بازگشت اما توخته همچنان در ترکیب بود و موسوی از روی نیمکت بازی را مشاهده می‌کرد و در حالی که ایران ۵ بر ۱ عقب افتاد بازهم با سرویس‌های توخته نتیجه را در عدد شش به تساوی رساند اما در نهایت ۱۵ بر ۱۲ شکست خورد تا پیش از پایان بازی‌های امشب آمریکا در صدر گروه D بایستد و بلغارستان و آمریکا هم با ۱۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. کانادا هم با ۱۱ امتیاز در قعر گروه باقی ماند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار