با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و سواحل شمالی به کشور، شدت بارش‌ها امشب در گیلان و شرق مازندران، فردا در گیلان، مازندران و غرب گلستان و روز پنج‌شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، سمنان و تهران خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 19 September 2018

بارش باران و هشدار طغیان رودخانه‌ها/ آسمان تهران بارانی می‌شودبه گزارش خبرداغ ، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی اوایل امشب سامانه پرفشار از سمت شمال غرب و سواحل شمالی به کشور نفوذ خواهد کرد که با جریانات نسبتاً ناپایدار تراز میانی همراه است.

بعدازظهر امروز اوایل امشب در بخش‌‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، رشد ابر، وزش باد و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه این سامانه تقویت شده و بارش در مناطق ذکر شده شدت یافته است و علاوه بر آن بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز را نیز در بر می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه بارش در سواحل خزر، دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه دارد.

شدت بارش‌ها امروز در گیلان و شرق مازندران، فردا در گیلان، مازندران و غرب گلستان و روز پنج‌شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و شمال تهران خواهد بود؛ این سامانه روز جمعه به تناوب در نیمه شمالی کشور فعال است.

مهمترین مخاطره سامانه جوی رگبار موقت شدید در مناطق کوهپایه‌ای‌ و احتمال سیلاب ناگهانی است، بنابراین توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی از سوی دستگاه‌های متولی به‌عمل آید؛ همچنین هموطنان ‌ضمن رعایت نکات ایمنی، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق یاد شده خودداری ‌کنند.

امروز تا جمعه سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما به طور میانگین در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

در ساعات بعدازظهر سه روز آینده در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکزی، برخی نقاط فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق بوشهر و شمال هرمزگان رشد ابر، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه تا جمعه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، در برخی ساعات گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس آسمان تهران فردا کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، همچین روز پنج‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری در برخی ساعات افزایش ابر، رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۲۳ شهریور ۹۷ میزان ۱۶۶.۳ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۹ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۳۱.۱ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۸درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه و یکم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۳.۹ میلی‌متر بوده است. همچنین میانگین گر‌م‌ترین منطقه کشور دهلران در استان ایلام به میزان ۴۹.۲ درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه، خیرآباد در استان زنجان به میزان ۶.۱ سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار