در پی ابلاغ اخطاریه های متعدد محیط زیستی؛
به گزارش تابناک گیلان، امروزه بایددل نگران طبیعت و زیستگاه انسان بود؛ هرچند فناوری های فریبنده، زشتی خفقان آوری را که فرهنگ تجدد جایگزین هماهنگی، زیبایی و آرامش طبیعت بکر کرده، زیبا جلوه نماید.
کد خبر: ۶۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲ 26 July 2015
به گزارش تابناک گیلان، امروزه بایددل نگران طبیعت و زیستگاه انسان بود؛ هرچند فناوری های فریبنده، زشتی خفقان آوری را که فرهنگ تجدد جایگزین هماهنگی، زیبایی و آرامش طبیعت بکر کرده، زیبا جلوه نماید.

مجموعه تابناک گیلان از این پس تلاش می کند این موضوع را با نگرشی تطبیقی بین چشم انداز قرآنی بررسی کند.

فناوری افسارگسیخته، فزونی جمعیت، فراوانی فراورده های مصرفی، و نظام سرمایه داری مهد انسان را دچار این بحران ساخته و چاره رهایی از آن در کنترل این وضع است.

از چشم انداز قرآنی، این معضل، معلول جهان بینی جدید و تغییر نگرش انسان نسبت به خود و طبیعت است؛ نگرشی که ریشه در بنیان های علم جدید و تفکر تجددگرایانه دارد و به فاصله گرفتن انسان از نگاه قدسی و معنوی به طبیعت، و چنگ انداختن تجاوزگرانه و خودخواهانه به آن انجامیده است.

پیامبر اسلام ( ص ) می فرمایند :« کسی که درخت بیابانی و درخت مورد استفاده انسان را آب دهد ، بسان کسی است که انسان مؤمنی را سیراب کرده است . »

در پی ابلاغ اخطاریه های متعدد محیط زیستی ، شهردار لنگرود با شکایت اداره حفاظت محیط زیست به دادسرا معرفی شد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی حقاظت محیط زیست گیلان از آنجا که شهرداری لنگرود به اخطاریه های متعدد صادر شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود وقعی ننهاده و مشکل انتقال به موقع و دفع اصولی آن همچنان موجب آلودگی محیط زیست و تهدید سلامت مردم و نارضایتی اطراف محل دپوی زباله را به همراه داشته است ، اداره حفاظت محیط زیست لنگرود طی شکایتی ، شهردار این شهر را به دادسرا معرفی نموده است .

حسین جهش رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با اعلام این خبر افزود به جهت اصلاح معضل حمل و دفن زباله ناچار شدیم برابر مفاد قانونی از بالاترین مقام مسئول در این زمینه که شهردار می باشد شکایت کنیم .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار