با کمک یک کُد تعبیه شده در سرور؛
گزارش برخی رسانه ها از هک سرور رایانامه های شخصی نامزد سابق و دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا توسط یک شرکت چینی خبر می دهند.
کد خبر: ۶۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 29 August 2018

شرکت چینی رایانامه های شخصی «هیلاری کلینتون» را هک کرده بود

به گزارش تابناک قزوین به نقل از اسپوتنیک، وبگاه خبری «دیلی کالر» روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سرور رایانامه های شخصی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا توسط یک شرکت چینی هک شده بود.

گفته می شود این شرکت چینی که در شهر واشنگتن دی. سی مستقر بوده و به دولت چین خدمت رسانی می کند، به یُمن یک کُد جاسازی شده در سرور توانست به رایانامه های شخصی هیلاری کلینتون دسترسی پیدا کند.

گفتنی است که اوایل ماه ژوئیه، «لویی گاهمرت» نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس اعلام کرد که بازرس ویژه جامعه اطلاعاتی آمریکا به این مسئله پی برده که تقریباً تمام رایانامه های  هیلاری کلینتون به یک «نهاد خارجی» ارسال شده است.

یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا نیز به رسانه های خبری گفت که «این رایانامه ها برای یک طرف ثالث ارسال شد و این طرف ثالث یک شرکت دولتی و شناخته شده چینی است که در امر جمع آوری اطلاعات برای دولت چین دست دارد».

این درحالی است که «نیک مریل» سخنگوی هیلاری کلینتون به وبگاه خبری دیلی کالر گفت که «پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) پس از هزاران ساعت انجام تحقیقات در این زمینه، هیچگونه شواهدی دال بر نفوذ [سایبری] پیدا نکرد».

شایان ذکر است که در پی انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز در خصوص سهل انگاری این وزیر خارجه سابق آمریکا و استفاده وی از حساب رایانامه شخصی برای انجام مکاتبات محرمانه دولتی در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳- که ناقض قوانین وزارت خارجه آمریکا است- رسوایی مربوط به رایانامه های شخصی هیلاری کلینتون در ماه مارس ۲۰۱۵ در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار