معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رفع موانع صادرات صنایع دستی این استان با اشاره به وجود مشکلاتی صادراتی صنایع دستی استان، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی به دنبال تامین بازارهای بین ‎ المللی برای صادرات صنایع دستی استان هستیم.
کد خبر: ۶۴۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 27 August 2018

 «محمدرضا دهقان مهرجردی» از افزایش ارتباطات استان در سطح بین ‎ المللی خبر داد و گفت: هر چند مشکلاتی در زمینه صادرات صنایع دستی وجود دارد اما خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی استان علاوه بر رفع موانع صادرات صنایع دستی، به دنبال افزایش تعامل و ارتباط با دیگر کشورها مانند مجارستان است.

وی با بیان این که صادارت صنایع دستی در جریان مشکلات امروزی مغفول واقع شده است، بیان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی به دنبال تامین بازاری برای صنایع دستی استان در سطح بین المللی هستیم.

این مسئول با اشاره به مشکلاتی مانند بسته ‎ بندی و هزینه ارسال محصولات به عنوان موانع فعلی صادرات صنایع دستی استان، افزود: متاسفانه حمل و جابجایی هر کیلوگرم صنایع دستی هزینه‌ای حدود یک میلیون تومان نیاز دارد ولی با این وجود در مرحله رایزنی برای سهولت امر صادرات صنایع دستی استان و رفع موانع آن هستیم.

وی فروشگاه آنلاین صنایع دستی یزد در سطح کشور را تنها استارتاپ موفق در زمینه صنایع دستی معرفی و در مورد برنامه‌های جدید آن در کشور، بیان کرد: در حال حاضر این فروشگاه به دنبال بازارهای فرامرزی برای صنایع دستی یزد و حتی سایر استان‌هاست.

به گفته دهقان مهرجردی، مسئول این سایت معتبر کشوری با حمایت اندک اداره کل میراث فرهنگی در نمایشگاه‌های بین المللی حضور یافته و از این فرصت مغتنم در راستای بازاریابی صنایع دستی در کشورهایی مانند مجارستان بهره ‎ مند شده است.

وی افزود: علاوه بر فروش صنایع دستی، هم اکنون 30 متخصص و پرسنل تحصیل ‎‎ کرده عالی حوزه‌های مختلف صنایع دستی در این فروشگاه آنلاین کشوری به دنبال طراحی خانه‌هایی به سبک معماری ایرانی و با استفاده از صنایع دستی مورد پسند قشر هنردوست و دارای توان مالی برای خرید در سطح بین ‎ المللی هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر مسئول این سایت فروش صنایع دستی، «محسن میرزازاده» یکی از هنرمندان فعال استان در رشته سرامیک و چندین هنرمند در رشته‌های موسیقی و خوشنویسی نیز به عنوان نمایندگان کشور ایران در مجارستان حضور یافته و خوش درخشیده‌اند.

این مسئول استقبال از صنایع استان در این کشور را مطلوب خواند و در پایان یادآور شد: افزایش ارتباطات از طریق کانال‌های جدید صنایع دستی در کشور مجارستان و شرکت در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار