جشن قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در بحرین با درخشش مازندرانی‌ها سومین حضور تیم‌های والیبال ایران در بحرین با حضور مربی و درخشش بازیکن مازندرانی باز هم منجر به قهرمانی شد.
کد خبر: ۶۳۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 29 July 2018

فارس: سرویس ورزشی/در روز پایانی نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شنبه‌شب به وقت تهران تیم‌های ایران و کره جنوبی در فینال به مصاف هم رفتند.

ملی‌پوشان جوان کشورمان که پیش از این سابقه ۵ قهرمانی را در کارنامه خود داشتند، برابر پرافتخارین تیم تاریخ این رقابت‌ها یعنی کره جنوبی با ۶ قهرمانی ایستادند.

شاگردان عطایی که در دور مقدماتی یک بار ۳ بر صفر از سد کره جنوبی گذشته بودند، بار دیگر در فینال رو در روی این تیم قرار گرفتند، بلندقامتان کشورمان در سایر بازی ها نیز چین، هند، قزاقستان و تایلند را برای رسیدن به فینال از پیش رو برداشتند و سهمیه مسابقات جهانی سال آینده را با صعود به فینال به‌دست آورده بودند.

بازیکنان تیم والیبال جوانان ایران امروز هم با انگیزه بالایی وارد زمین شدند تا یک قهرمانی دیگر را برای والیبال کشورمان در کشور بحرین رقم بزنند، قبل از این در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۴ به میزبانی بحرین و همچنین رقابت‌های جهانی نوجوانان ۲۰۱۷ ایران توانسته بود ۲ بار به مدال طلا دست پیدا کند، این بار هم رنگ مدال ایران در کشور بحرین طلایی بود تا این سه‌گانه تکمیل شود.

ایران این مسابقه را با نتیجه ۳ بر صفر (۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۸) از حریف شرق آسیایی خود در حالی برد که جو سالن به خاطر حضور تعدادی از تماشاگران کره‌ای به سود تیم حریف بود.

یکی از نکات جالب و تحسین‌برانگیز درباره تیم جوانان ایران این بود که در طول ۶ مسابقه‌ای که در این تورنمنت برگزار کرد، فقط یک ست در بازی با تایلند به حریف داد و سایر بازی‌ها را با نتیجه ۳ بر صفر به سود خود پایان داد.

* اهدافی بزرگ‌تر از قهرمانی آسیا داریم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران می‌گوید که تیم ایران نمایش‌های خوب و قدرتمندانه‌ای داشت.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران بعد از قهرمانی در بحرین گفت: فرمت جدید برای تیم‌ها تازگی داشت اما ما هدف مشخصی داشتیم و به اهدافی که می‌خواستیم یعنی کسب سهمیه جهانی و قهرمانی دست پیدا کردیم، ما هر روز باید در حال یادگیری باشیم، این مسابقات برای ما آموخته‌های زیادی داشت، هدف ما از امروز مسابقات قهرمانی جهان است و باید تلاش بیشتری انجام دهیم. ما هدف بزرگتری داریم و تمام تلاش ما رسیدن به این هدف است، از فردا این کار شروع می‌شود و این تیم آینده والیبال ایران است.

وی در رابطه با اینکه ایران تنها یک ست به حریفان خود داد، بیان کرد: بازی‌های خوبی انجام دادیم و به قدرت خود واقف بودیم، اینکه یک ست بدهیم یا ندهیم اهمیتی نداشت و ما می‌خواستیم والیبال خوبی بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در پایان درباره مسابقات جهانی که سال آینده برگزار می‌شود، اضافه کرد: تمام تلاش ما رسیدن به سکوی جهانی است و می‌خواهیم در این مسابقات موفق باشیم.

* اسفندیار ارزشمندترین بازیکن شد

با پایان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین‌ترین‌های مسابقات معرفی شدند که ایران نمایندگان زیادی در این فهرست داشت که در این بین اسفندیار بازیکن مازندرانی تیم ملی ارزشمندترین بازیکن مسابقات شد.

بهترین دریافت‌کننده: مرتضی شریفی از ایران

بهترین دریافت‌کننده دوم: پوریا یلی ایران

بهترین مدافع: نوامپارا از تایلند

بهترین مدافع دوم: مهران فیض از ایران

بهترین پشت خط زن: علی زاهد از عراق

بهترین پاسور: چوی ایکج از کره جنوبی

بهترین لیبرو: پارک از کره جنوبی

ارزشمندترین بازیکن: امیرحسین اسفندیار از ایران

احمد ضیایی ریاست فدراسیون والیبال در کنار آقایان درخشنده و حاتمی از کشور ایران در مراسم انتخاب ترین‌ها و اهدای مدال مسابقات حضور داشتند و بازیکنان ایران مدال قهرمانی خود را از احمد ضیایی دریافت کردند.

* به‌دنبال کسب سکوی جهانی هستیم

ارزشمندترین بازیکن ایران می‌گوید که تمام هدف او کسب سکوی جهانی است.

امیرحسین اسفندیار بعد از کسب عنوان قهرمانی جوانان آسیا در بحرین گفت: این قهرمانی را خدمت کادر فنی و بچه‌ها تبریک می‌گویم که چندین ماه شبانه‌روزی زحمت کشیدند.

همچنین به مردم ایران تبریک می‌گویم که بهترین هستند و لیاقت بهترین‌ها را دارند، خدا را شکر بازی فینال را نیز ۳ بر صفر بردیم، شک ندارم که بچه‌ها از قبل از شروع مسابقات برای قهرمانی همدل شده بودند و خدا را شکر که قهرمان شدیم، من بیشتر به‌دنبال کسب سهمیه جهانی و البته رسیدن به سکوی جهانی بودم و هستم.

وی درباره مسابقات جهانی سال آینده خاطرنشان کرد: البته از الان نمی‌توانیم قول بدهیم اما تمام تلاش ما کسب سکوی جهان است.

اسفندیار در پایان درباره کسب عنوان با ارزش‌ترین بازیکن مسابقات اضافه کرد: شرایط تیم به شکلی بود که کاپ ارزشمندترین بازیکن به من رسید، به یلی، شریفی و فیض نیز تبریک می‌گویم که عنوان انفرادی کسب کردند و خدا را بابت این افتخار شکر می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار