معاون وزیر بهداشت خبر داد؛
معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که دفتر سلامت در 13 وزارتخانه خبر داد، گفت: راه‌اندازی هفت هزار کانون سلامت در سطح کشور اولویت اجرایی وزارت بهداشت است.
کد خبر: ۶۳۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 28 July 2018

 دکتر«محمدهادی ایازی» در جریان سفر خود به استان با اشاره به ساخت کانون سلامت در محله اسکان یزد، اظهار کرد: این کانون سلامت 16هزار و 500 نفر از جمعیت حاشیه نشین را تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌دهد.

وی افزود: محله سلامت اسکان یزد می تواند به عنوان الگویی نمونه جهت بهره برداری سایر استانها قرار گیرد چرا که فرهنگ سازی سلامت و مشارکت مردم در امر سلامت را بخوبی نشان می دهد .

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر به منظور راه‌اندازی هفت هزار کانون سلامت در سطح کشور برنامه ریزی‌های مقدماتی انجام گرفته تا از ظرفیت‌های مردمی در محلات به نفع سلامت خود مردم استفاده شود .

دکتر ایازی با اشاره به نقش موثر خیرین عرصه سلامت در حوزه پیشگیری ادامه داد: مشارکت خیرین در حوزه پیشگیری می‌تواند مانند حوزه درمان زمینه ساز اقدامات موثر در امر سلامت مردم باشد و در حال حاضر تعداد 680 سازمان مردم نهاد در سطح کشور فعال است که روز به روز هم در حال افزایش است .

این مقام مسئول در پایان گفت: در حال حاضر تعداد 34 پیامگزار سلامت در سطح استان یزد فعال است و استان یزد نمونه موفقی در سطح کشور است که این امر مایه مباهات در حوزه اجتماعی شدن نظام سلامت است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار