مدیر اتحادیه صنف حلواسازان یزد با اشاره به تاثیر بي‌ثباتي و تغييرات ساعاتي قيمت‌ مواد اوليه بر بازار فروش فالوده و بستني، از افزايش 10 درصدي قيمت اين دسرها در سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 26 July 2018

«علی آب‌حیات» با اشاره به فالوده یزدی به عنوان یکی از خوراکی‌های مورد استقبال مردم يزد از عهد صفویه تاکنون، اظهار کرد: فالوده یزدی با وجود سادگی در تهیه و تولید، به عنوان يك دسر خنك همواره در فصول گرم سال مورد استقبال يزدي‌ها و بسياري از گردشگران و مسافران اين استان است.

وي با بيان اين كه اين خوراكي از ترکیب نشاسته پخته شده، آب و شیره تهيه مي‌شود، از افزایش 10 درصدی قيمت این خوراکی خوش‌فروش نسبت به سال گذشته در يزد خبر داد و گفت: البته اين افزايش قيمت انواع بستنی‌ها را نيز شامل شده ولي همچنان استقبال از اين دسرها به ويژه در گرماي شديد اين روزهاي يزد بالاست.

این مسئول به افزایش قیمت مواد اولیه انواع فالوده‌ها، دسرها و بستنی‌ها، تصریح کرد: متاسفانه به همين دليل نيز فشار زیادی روی تولیدکنندگان اين بخش است ولي با اين حال تلاش شده تا حتی‌الامکان از افزایش قیمت بیشتر این خوراکی‌ها در بازار ممانعت شود.

بیان کرد: مشکل به وجود آمده در چرخه اقتصاد کشور باعث عدم ثبات در قیمت مواد اولیه شده و این تغییرات ساعتی در قیمت‌ها، تعادل اين بازار را نيز به هم ریخته است.

آب حیات در رابطه با قیمت كنوني انواع فالوده در يزد نيز گفت: هم‌اکنون هر كيلو فالوده یزدی با شيريني 3500 و بدون شيريني 2500 تومان و فالوده شیرازی هر کیلو 8500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

اين مسئول در مورد قیمت انواع بستنی نيز گفت: بستنی ساده هر کیلو 7500 تومان، بستنی رنگی و کاکائویی 8500 تومان و هر کیلو بستنی مخصوص از 10 تا 13 هزار تومان در بازار مصرف به فروش می‌رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار