امام جمعه مشهد گفت: واردات کالای خارجی و تعطیلی کارخانه‌های داخلی در سال اقتصاد مقاومتی مشکل بزرگی است.
کد خبر: ۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳ 20 February 2015

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد:امروز سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو به وسیله مرجع بزرگوار شیعه مرحوم میرزای شیرازی است که نمایشی از نظر اقتدار دین در مقابله و مبارزه با استعمار بریتانیا در آن روزگار بوده است لذا باید توجه داشته باشیم این مسئله یک نمایش مقابله با استعمار و استکبار به وسیله اقتصاد مقاومتی بود.

وی متذکر شد: مرحوم میرزای شیرازی با صدور یک فتوا که کشت و برداشت تنباکو را حرام اعلام کردند تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

علم‌الهدی خاطر نشان کرد: این راهبرد از سال گذشته توسط مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت و راهبردهایشان را اعلام کردند و بعد از یک سال در یک محفل سراسری که مسئولان به محضر ایشان رفته بودند، راهبردهایش را برای آنها تبیین کردند و سیاست‌های خاص اقتصاد مقاومتی به طور رسمی اعلام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب بخشی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به مردم است لذا تنظیم بازار از طرف مردم به عنوان اینکه کالایی که در کشور وجود دارد، لذا نباید نوع خارجی آن را بخرید.

امام جمعه مشهد گفت: با این حال باید گفت آن چیزی که تولید ما را امروز دچار مشکل کرده است مسئله برندهای خارجی در بازار کشور است و به همین دلیل از نظر مردم ما کالای ایرانی مصرف ندارد و سبب می‌شود که سرمایه‌ها در جریان توسعه تجمل و رفاه صرف شود.

خطیب جمعه مشهد خطاب به مسئولان، خاطر نشان کرد: یک دستگاه و یک مجتمع تجاری تفریحی را در کنار حرم مطهر رضوی با میلیاردها سرمایه ایجاد کردند، در حالی که در همین شهر یک کارخانه با 500 کارگر خوابیده است.

وی افزود: در این زمینه باید گفت مردم مقصر در این موضوع هستند زیرا تفریحگاه می‌سازند و از آن طرف توسعه تجمل مساوی شده است با ولنگاری برای نسل جوان ما، چرا که سطح زندگی‌ها بالا رفته است و دستگاه‌های تولیدی ما هم در حال تعطیلی است.

خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: بخشی از مشکلات مربوط به مردم است و بخشی دیگر مربوط به دولت و مجلس است، در حالی که بودجه 94 تصویب شده است باید نمایندگان در مجلس به مردم اعلام کنند که جریان اقتصاد مقاومتی چه اندازه در این بودجه نقش داشته است، زیرا که اعلام‌ کرده‌اند باید وابستگی به نفت را قطع کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: رهنمود رهبر معظم انقلاب مطالبه این مردم است و باید در همه جامعه اجرا شود.

وی گفت: از ابتدای سال اتومبیل خارجی و کالای خارجی وارد این کشور شد و حتی مواد غذایی موجود در کشور در قالب کارخانه‌ای تعطیل شد که سبب تجمع کارگران در مقابل وزارت صنعت و معدن و تجارت شد و تمام این موارد در سالی رخ داده است که سال نخست اقتصاد مقاومتی بود.

علم‌الهدی افزود: در مدیریت جهادی امسال قوه قضاییه قاطعیت لازم را نشان داد در حالی که عده‌ای سیاه‌کاری می‌کنند، با این حال آن چیزی که مهم است این است که با قاطعیت فرد مفسد معرفی و حکمش نیز صادر شد و این دلالت و اقتدار نظام را نشان می‌دهد و به اندازه‌ای قدرت دارد که در هر جایگاهی مقابل هر قدرتی می‌ایستد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این تداوم قاطعیت در برابر افراد مفسد ادامه داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار