نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در یزد خبر داد
نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دراستان یزد از رقابت بیش از 15400 یزدی در کنکور سراسری 97 خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 26 June 2018

سید محسن میرحسینی با اشاره به اینکه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ تعداد یک‌میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند، گفت: ۵۹.۲۳ درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و ۴۰.۷۷ درصد ثبت‌نام‌کنندگان مرد هستند.

وی افزود: در سال جاری ۱۵ هزار و ۴۰۲ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و ۱۲۳ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۲۷۹ نفر داوطلب مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد ۵۹ درصد و داوطلبان مرد ۴۱ درصد است، افزود: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با ۶۳ درصد بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد تصریح کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ به‌منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی صورت گرفته است.

میرحسینی تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد را شش هزار و ۶۳۲ نفر دانست که از این تعداد سه هزار و ۹۸۲ نفر زن و دو هزار و ۶۵۰ نفر مرد است که صبح روز جمعه ۸ تیرماه به رقابت می‌پردازند و تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت، هزار و ۴۱۰ نفر زن و ۷۷۵ نفر مرد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۷ تیرماه و داوطلبان رشته هنر عصر همان روزبه رقابت می‌پردازند، ابراز داشت: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یزد هزار و ۹۵۵ نفر است که از آن تعداد هزار و ۳۲۰ نفر مرد و ۶۳۵ نفر زن، رشته علوم انسانی هزار و ۹۹ نفر مرد و دو هزار و ۹۷ نفر زن و رشته هنر ۴۳۵ نفر مرد و ۹۹۹ نفر زن است.

وی بابیان اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان آزمون سراسری نه هزار و ۴۸ نفر به عبارتی بیش از ۶۵ درصد در دانشگاه یزد و هزار نفر از داوطلبین مرد گروه آزمایشی تجربی در حوزه دانشکده فنی شهید صدوقی آزمون می‌دهند، یادآور شد: مابقی داوطلبان در حوزه‌های امتحانی سایر شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد گفت: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه‌ آموزشی علوم ریاضی و فنی در ساختمان توحید، داوطلبان مرد در پردیس علوم، داوطلبان زن در گروه آموزشی علوم انسانی در سالن‌ غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر و داوطلبان زن گروه آموزشی هنر در سالن غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر است.

میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه آموزشی علوم تجربی در سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید و داوطلبان مرد در پردیس علوم و داوطلبان زن و مرد در گروه آموزشی زبان‌های خارجی در سالن‌های غدیر و فجر دانشگاه یزد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از روز دوشنبه چهارم تیرماه کارت ورود به جلسه، از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است، اذعان داشت: داوطلبان تا ساعت ۲۴ در روز چهارشنبه ششم تیرماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند و با توجه به اینکه شروع فرایند در نوبت صبح از ساعت ۷/۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود، داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود حضورداشته باشند.

وی بابیان اینکه باجه رفع نقص از روز سه‌شنبه پنجم تیرماه در محل ساختمان روبه‌روی سالن فجر دانشگاه یزد دایر است، یادآور شد: افرادی که کارت‌های ورود به جلسه آن‌ها دچار مشکل شده است، می‌توانند در روز یادشده از ساعت ۸/۳۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند و یا با شماره ۳۸۲۱۶۰۶۶ تماس حاصل نمایند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار برای کلیه داوطلبان را الزامی و همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند و ماشین‌حساب در داخل جلسه ممنوع دانست.

میرحسینی تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها ساختمان‌های توحید و پردیس علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه نتیجه اولیه آزمون هم به‌صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مردادماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: سرویس ایاب و ذهاب از درب‌های ورودی ذکرشده برای رساندن داوطلبان به حوزه‌های فرعی آماده خدمت‌رسانی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار