وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از زیارت بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع)، ساعت ۸ صبح وارد تهران شدند.
کد خبر: ۶۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 15 July 2015
 وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از زیارت بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع)، ساعت ۸ صبح وارد تهران شدند.

به گزارش تابناک یزد به نقل از شبکه خبر، محمدجواد ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان  پس از ترک وین به قصد زیارت حرم امام رضا (ع) بامداد امروز به مشهد مقدس رفته بودند . وزیر خارجه کشورمان درباره علت سفرش به مشهد مقدس به خبرنگاران گفته بود نذر کرده است در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات به زیارت حرم امام رضا (ع) مشرف شود .
=====
وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در نشست خبری با  خبرنگاران ایرانی در وین گفت ما در طول مذاکرات ، آثار مقاومت مردم ایران را که بزرگترین پشتوانه تیم دیپلماسی است حس می‌کردیم و آنچه به ما توان می‌داد در مقابل 6 کشور دنیا از حقوقمان دفاع کنیم توکل به خدا و اعتماد به قدرت مردم بود. ظریف گفت توافق صورت گرفته ، همه خواسته‌های هیچ یک از طرف‌ها را ندارد ولی به اندازه‌ای متوازن هست که می‌تواند مبنای اقدام مثبت برای حل و فصل مشکلات باشد.
=========
وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت دو سال دیپلماسی بر سی سال فشار غلبه کرد. محمد جواد ظریف گفت مسئله توافق هسته ای دستاورد بزرگی است اما امیدوارم این توافق فقط برای حل مسئله هسته ای نباشد و نتایج آن بیشتر باشد . ظریف گفت شاید نخستین بار در تاریخ معاصر باشد که توانستیم یک موضوع بسیار جدی را که در شورای امنیت هم مطرح شد، بدون رویارویی نظامی حل کنیم. ظریف گفت این نشان می دهد دیپلماسی می تواند بر تهدید و زور ارجحیت داشته باشد .
=======
ظریف در گفتگو با سی ان ان هم گفت منافع ایران در حفظ منطقه عاری از تسلیحات هسته ای است. ظریف با بیان اینکه تاریخ با تصمیمات خوبی که اجرا می شود، ساخته می شود افزود نباید این توافق را سقف بدانیم بلکه باید پایه اعتماد سازی در زمینه مسائلی بدانیم که منجر به از بین رفتن سوء تفاهم و بحران غیرضروری چند ساله می شود . وزیر امور خارجه گفت من خرسندم که طرف های ما به این نتیجه رسیدند که شیوه کار قدیمی تحمیل ، دیگر فایده ای ندارد .
====
محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین که در بالکن هتل کوبورگ در وین صورت گرفت گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد بالاخره بعد از هشت سال حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت.
ظریف پبروزی دیپلماسی را درس و تجربه مهمی نه تنها در چارچوب موضوع هسته ای ایران بلکه در سطح جهانی و عمومی دانست و گفت این باید درس و تجربه اساسی برای مقامات آمریکا و دیگر کشورهای جهان باشد. آنان تصور می کردند می توانند همه چیز را با زور و تهدید به دست آورند و هرگز راه حل سیاسی و دیپلماتیک ارائه نمی کردند.
============
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تاکید کرد فعالیت های هسته ای ایران از این پس سرعت بیشتری خواهد یافت. علی اکبر صالحی در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گفت ما به همه اطمینان دادیم که فعالیت های ما صلح آمیز است و از هم اکنون شاهد فعالیت بیشتر در زمینه هسته ای به خصوص در ساخت راکتورهای هسته ای خواهیم بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار