مجلس اعیان انگلیس شامگاه چهارشنبه لایحه جنجالی برگزیت را بدون برگزاری رأی‌گیری پذیرفت تا گام اصلی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی دولت محافظه‌کار «می» برداشته شود.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 21 June 2018

به گزارش تابناک : بارونس اوانز رئیس مجلس اعیان اظهار داشت که لایحه برگزیت به میزان زیادی موردبحث و بررسی قرار گرفته و مجلس اعیان اکنون وظیفه دارد که دیدگاه مجلس عوام را تائید کند.
مجلس عوام انگلیس ساعاتی قبل، برای دومین بار اصلاحیه مطرح‌شده از سوی مجلس اعیان را نپذیرفت و برای سومین بار به مجلس اعیان ارجاع داد. نمایندگان مجلس اعیان اصرار دارند که در لایحه برگزیت متممی گنجانده شود که به‌موجب آن دولت انگلیس موافقت 'معنادار' پارلمان درباره توافق نهایی برگزیت را جلب کند.
لرد هیلشام در این رابطه متممی را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن ۳۰ نوامبر (۹ آذر) را به‌عنوان آخرین‌مهلت دولت برای ارائه توافق نهایی برگزیت معرفی و عنوان کرده بود که در غیر این صورت نمایندگان مجلس راهبرد برگزیت را به دولت تکلیف خواهند کرد.
برابر با متممی که در آذرماه گذشته به لایحه برگزیت وارد شد، دولت انگلیس بایستی توافق نهایی برگزیت با اتحادیه اروپا را در پارلمان این کشور به رأی بگذارد؛ اما نتیجه این رأی‌گیری تأثیری بر تصمیم‌گیری دولت درروند خروج از اتحادیه اروپا نخواهد داشت.
بااین‌حال در تازه‌ترین رأی‌گیری صورت گرفته ۳۱۹ تن از قانون‌گذاران انگلیسی در مقابل ۳۰۳ تن دیگر به این اصلاحیه رأی مخالف دادند و اکنون با تائید مجلس اعیان، این لایحه برای انجام مراحل نهایی برای ملکه الیزابت ارسال‌شده است.
با تصویب این لایحه، «قانون جوامع اروپایی ۱۹۷۲» از قوانین انگلیس حذف و قوانین این کشور پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مرجع اصلی قانون به شمار خواهند رفت.
بنا بر اعلام دولت انگلیس، این کشور رسماً در ماه مارس (اسفند / فروردین) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و دو طرف تلاش می‌کنند تا ماه اکتبر (مهر/آبان) آینده درباره توافق برگزیت به تفاهم دست یابند.
ترزا می‌نخست‌وزیر انگلیس تصویب لایحه برگزیت را گامی حیاتی در روند خروج نرم از اتحادیه اروپا توصیف و تصریح کرد که ظرف چند هفته آینده جزئیات بیشتری را درباره راهبرد دولتش در خصوص برگزیت ارائه خواهد کرد.

 

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار