در دیدار استاندار مازندران با دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان درخصوص پروژه های حوزه راه و شهرسازی و پروژه های حمل و نقلی مازندران بحث و تبادل نظر و برای تامین اعتبار لازم جهت تسریع در پروژه ها تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید .
کد خبر: ۶۲۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 20 June 2018

به گزارش تابناک : استاندار مازندران به اتفاق معاون امورعمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی با دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان دیدار و درخصوص پروژه های حوزه راه و شهرسازی و پروژه های حمل و نقلی بحث و تبادل نظر نموده و برای تامین اعتبار لازم جهت تسریع در پروژه ها تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید .

مهندس اسلامی استاندار مازندران در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته درحوزه راه و شهرسازی و زیرساخت های حمل و نقل در استان مازندران عنوان نمود : با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در راههای این استان اقدامات در خور توجه ای در زمینه تعریض و چهار خطه شدن محورهای اصلی و شریانی استان در دست اجراست. که لازم است با تخصیص اعتبارات لازم و بهنگام شاهد بهره برداری از این پروژه ها و به تبع روانی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات در راههای ارتباطی استان باشیم.

مهندس اسلامی اظهار داشت: راههای ارتباطی مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از راههای بسیار پرتراکم محسوب می شوند. همچنین فاصله کم مراکز جمعیتی در این استان و تراکم شهرها نیز بر اهمیت راههای درون استانی افزوده ، لذا با این همه ویژگی هنوز توجه ویژه ای به این راهها نشده است.

استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت های این استان به ویژه جاده ها، در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

استاندار مازندران در ادامه ضمن تاکید به توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به محور سوادکوه و هراز در جریان روان سازی ترافیک یادآور شد : با بهره گیری از قطعاتی از مسیر اصلی محور سوادکوه و همچنین بهره برداری از بخشی از چهارخطه محور هراز و دو دستگاه تونل در پایان سال گذشته تا حدودی حجم ترافیک در این محورها کاهش یافت اما ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی با اهتمام ویژه و توجه خاص نسبت به اتمام باقیمانده مسیر اقدام نماید تا انشاء اله شاهد حوادث تلخ و ناگوار در محورهای استان نباشیم

در این دیدار درخصوص تامین اعتبار برخی از پروژه های حوزه راه و شهرسازی از جمله : طرح جامع شهرهای استان که افق زمانی آنها به اتمام رسیده ، تامین اعتبار برای طرح ویژه توسعه استان ، تامین اعتبار برای پروژه های بیمارستانی سطح استان ، کنارگذرهای شهرستان های غربی استان ،تقاطع های غیرهمسطح مربوط به کمربندی های بابل و ساری ، تامین اعتبار برای راه مرزن آباد و گچ سر ، تامین اعتبار برای راه چمستان - آمل ، حل مشکلات فرودگاه های ساری و رامسر و همچنین تامین اعتبار برای راههای روستائی استان بحث و تبادل نظر و تصمیمات متناسبی اتخاذ شد و بر توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به منظور تخصیص اعتبارات لازم برای ادامه پروژه ها وطرح ها تاکید لازم به عمل آمد .

 

منبع : پایگاه وزارت کشور 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار