زندگی پر مشغله دنیای امروز به‌طور معمول زمان کمی‌را برای انجام ورزش در اختیار مردم قرار می‌دهد که به‌همراه رژیم‌های غذایی ناسالم اضافه وزن و چاقی را به یک مشکل سلامت نگران‌کننده در سطح جهان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۶۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 20 June 2018

به گزارش تابناک : چربی‌های اضافه که در بدن جمع می‌شوند، خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های خطرناک مانند دیابت و بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.

مصرف مکمل‌ها

برخی مکمل‌ها برای کمک به فرآیند سم‌زدایی کبد کلیدی هستند. خار مریم به شما در خلاص شدن از تجمع فلزات سنگین، رسوب دارویی، آلاینده‌های محیطی و الکل کمک می‌کند.زردچوبه التهاب را کاهش می‌دهد و از سلامت سلول‌های کبد محافظت می‌کند.(NAC) یک اسید آمینه قوی است که توانایی خود برای سم‌زدایی سلول‌های کبد از تنباکو و سایر انواع دود سرشار از مونواکسید کربن، الکل و آلاینده‌های هوای دیگر را نشان داده است.همچنین، شما باید اسید آلفا لیپوئیک (ALA) را برای پیشگیری از تجمع چربی‌ها در کبد به رژیم خود اضافه کنید.

مصرف سبزیجات

گام بعدی در مسیر سم‌زدایی کبد مصرف سبزیجات تازه به اشکال مختلف است.در همین راستا باید حداقل چهار تا پنج وعده سبزیجات را در روز مصرف کنید.از جمله بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید می‌توان به جوانه‌های بروکسل، کلم، گل کلم، هویج و کیل اشاره کرد.برای کسب بهترین نتیجه باید محصولات ارگانیک را مصرف کنید تا از مواجهه با سموم خطرناک پیشگیری شود.

سموم را از بین ببرید

گام نخست در سم‌زدایی کبد حذف مواد غذایی سمی ‌از رژیم غذایی است که از آن جمله می‌توان به غذاهای فرآوری شده، غذاهایی با محتوای قند، روغن‌های هیدروژنه و دیگر افزودنی‌های غیرطبیعی فراوان اشاره کرد. همچنین، نیترات‌ها و نیتریت‌ها را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید. این مواد نگهدارنده در گوشت‌های فرآوری شده به میزان زیاد یافت می‌شوند و با مشکلات سلامت جدی پیوند خورده‌اند.از سوی دیگر نباید سمومی ‌که از منابع خارجی ناشی می‌شوند را فراموش کنید که از آن جمله می‌توان به آفت‌کش‌ها، ترکیبات صنعتی،مواد تشکیل‌دهنده لوازم آرایش و محصولات مراقبت شخصی، و داروها اشاره کرد. برای کاهش مواجهه با این مواد می‌توانید استفاده از محصولات طبیعی و فاقد مواد شیمیایی مضر را مدنظر قرار دهید.هدف از این مرحله آن است که مواجهه با سموم را متوقف کرده و فرصت بهبودی و احیا برای کبد فراهم شود.

مصرف پتاسیم

پتاسیم نقشی کلیدی در حفظ سلامت کبد ایفا می‌کند. در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که سطوح پایین پتاسیم با ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی پیوند خورده است.از جمله مواد غذایی سرشار از پتاسیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:سیب‌زمینی شیرین،سس گوجه‌فرنگی،برگ چغندر،اسفناج، موز.

ما فکر می‌کنیم که برای کاهش وزن باید پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش را در دستور کار خود قرار دهیم. اما پیش از این دو و در وهله نخست باید کار دیگری را مدنظر قرار دهید؛ قدم نخست در مسیر کاهش کیلوهای اضافه بدن می‌تواند سم‌زدایی کبد باشد.کبد بزرگ‌ترین اندام داخلی بدن انسان است که وظیفه پالایش سموم را بر عهده دارد و این کار را زمانی که از سلامت کامل برخوردار است به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. اگر در مسیر کاهش وزن خود با دشواری مواجه شده‌اید، پیش از اینکه به سراغ مبارزه با چربی بروید شاید بهتر باشد شرایط کبد خود را بررسی کنید. ناتوانی در کاهش وزن می‌تواند یکی از نشانه‌های عملکرد ضعیف کبد باشد.کبد انسان اندام اصلی مسئول برای از بین بردن سمومی ‌است که هر روز از غذاهای مصرفی و محیط اطراف در بدن جمع می‌شوند.اما اگر این اندام نتواند عملکرد بهینه خود را ارائه کند،با حجم کار بیش از حد مواجه باشد یا به‌واسطه چیزهایی مانند الکل، غذاهای کم ارزش و دیگر آلاینده‌ها افت عملکرد خود را تجربه کند،توانایی دفع موثر سموم را نخواهد داشت و آنها در چربی بدن ذخیره می‌شوند.مواد شیمیایی مانند آفت کش‌ها، ترکیبات صنعتی، مواد تشکیل‌دهنده لوازم آرایش، داروها و حتی داروهای هورمون سنتتیک جذب بدن می‌شوند و اگر به‌طور موثر سمزدایی و از طریق ادرار یا مدفوع دفع نشوند، آنگاه می‌توانند برای سال‌ها در چربی ذخیره شوند.چاق‌کننده‌ها (Obesogen)، مواد شیمیایی هستند که در عملکرد سیستم‌های هورمونی تداخل ایجاد کرده و به افزایش وزن منجر می‌شوند.از این‌رو، چربی‌های اضافه دور کمر یا سلولیت اطراف ران‌ها که نمی‌توانید از شر آنها خلاص شوید می‌توانند نشانه‌ای از این باشند که کبد عملکرد بهینه و مطلوب خود را ارائه نمی‌کند. کبد نه‌تنها اندام اصلی سم‌زدایی آلاینده‌ها و مواد شیمیایی در بدن محسوب می‌شود،بلکه کلیدی پنهان برای کاهش وزن بدون دردسر نیز است.اما چگونه می‌توانیم عملکرد کبد را برای تقویت کاهش وزن بهبود ببخشیم؟شما می‌توانید یک سم‌زدایی ساده را برای تحقق این هدف مدنظر قرار دهید.

 

منبع: روزنامه آرمان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار