کد خبر: ۶۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 14 July 2015
معاون امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اینکه باید از دوربین کنترل ترافیک و اجرای طرح زوج و فرد برای مدیریت جاده چالوس استفاده شود، گفت: در این راستا باید هماهنگی های لازم برای نصب دوربین با شهرداری کرج انجام شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، هیربد معصومی در جلسه شورای ترافیک استان البرز که عصر امروز در سالن حوزه عمرانی استانداری البرز با حضور دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، در مورد تصمیم گیری برای یک طرفه شدن جاده چالوس که باید توسط شورای ترافیک استان انجام شود، اظهار داشت: مسائل امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فنی در استان البرز باید توسط استاندار انجام شود.
وی با بیان اینکه انتظار می رود با همفکری، همدلی و همزبانی در دولت تدبیر و امید در صدد رفع مشکلات استان بربیاییم، افزود: ترافیک در جاده چالوس به مشکلی تبدیل شده است و یک طرفه شدن آن در تعطیلات برای بومیان و ساکنان جاده چالوس معضلات زیادی ایجاد می کند.
معاون امور عمرانی استانداری البرز گفت: در کشورهای دیگر جهان یک ماه در سال برای سفر در نظر گرفته می شود اما در ایران به سبب تعطیلی زیاد و سفرهای مردم مشکلات زیادی ایجاد می شود که دستگاه ها را نیز درگیر می کند.
وی با بیان اینکه این سفرها هیچ گونه انتفاعی برای استان به همراه ندارد، تصریح کرد: تنها مشکلات و معضلات عبور و مرور، ترافیک و حاشیه های این سفرها برای استان البرز باقی می ماند.
معصومی با تاکید بر اینکه برای تصمیم گیری های مربوط به موضوعات ترافیکی استان باید با شورای ترافیک استان هماهنگ شود، خاطرنشان کرد: یک طرفه شدن جاده شدن باید در ابتدا به تایید استان البرز برسد و سپس اجرایی شود.
وی ضمن موافقت با موضوع پیشنهاد یک طرفه شدن جاده چالوس، اظهار داشت: باید به جای ممنوع کردن تردد و یک طرفه شدن، تعرفه سنگین گذاشته شود تا بتوان تردد در این مسیر را مدیریت کرد چراکه با روش های معمول در کلانشهرها نمی توان ترافیک را کنترل کرد.
معاون امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه چنین برنامه ریزی های مقطعی در زمان تعطیلات به صورت مکرر انجام می شود و لازم است برنامه ریزی بلند مدت در این راستا صورت گیرد، گفت: دوربین برای کنترل ترافیک امری ضروری است که باید نصب شود.
وی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد کردن جاده چالوس طرح مناسبی است که باید با کار کارشناسی اجرایی شود، خاطرنشان کرد: این طرح نباید با نیروی انسانی اجرا شود، بلکه باید با نصب دوربین کنترل شود.
معصومی افزود: در ایران با توجه به برخورداری از ظرفیت های بالا، نقاط زیادی برای گردشگری وجود دارد اما به سبب کمبود امکانات و مکان های اقامتی، مردم در زمان تعطیلات به سمت شمال کشور سرازیر می شوند و نمی توانیم از ظرفیت های موجود به درستی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از دوربین کنترل ترافیک و اجرای طرح زوج و فرد برای مدیریت جاده چالوس استفاده شود، گفت: در این راستا باید هماهنگی های لازم برای نصب دوربین با شهرداری کرج انجام شود.
معاون امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اینکه 18 درصد از سهم ترافیک کشور متعلق به استان البرز است، تصریح کرد: این در حالی است که البرز از این ترافیک هیچ سهمی ندارد و تنها مسیر عبور است به همین سبب وزارت راه باید بودجه ای برای مدیریت ترافیک این راه ها برای استان البرز درنظر بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار