سرپرست معاونت بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: در راستاي افزايش توليد گوشت سفيد به ويژه مرغ، زنجيره‌هاي توليد مرغ در مرغداري‌هاي اين استان توسعه مي يابد.
کد خبر: ۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 14 July 2015

 به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس حبيب شريفيان با بيان اينکه تشکيل زنجيره‌هاي توليد بخش طيور از مهم‌ترين اقدامات در توسعه توليد مرغ است افزود: در تشکيل زنجيره‌هاي توليد در بخش طيور عوامل بسياري از جمله استفاده از دانش روز، سودآوري، توليد مرغ سالم با قيمت مناسب نقش دارند که بايد مورد توجه و تاکيد مديران ومسئولان مربوط و به ويژه مرغداران قرار بگيرد.

 

وي با بيان اينکه استان آذربايجان شرقي از ظرفيت خوبي در زمينه توليد تخم‌مرغ برخوردار است خاطرنشان کرد: اين استان با توليد 81 هزارو 451 تن تخم‌مرغ توانسته رتبه دوم کشوري در زمينه مرغ تخم‌گذار را کسب کند.

 

مهندس شريفيان فراهم کردن شرايط لازم در زمينه توليد مرغ سالم و بدون آنتي‌بيوتيک را امري مهم و ضروري دانست و افزود: اين امر بايد مورد توجه و تاکيد مسئولان مربوط در شهرستانها قرار بگيرد و تسهيلات لازم در اختيار مرغداران و توليدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ قرار بگيرد.

 

وي با بيان اينکه آذربايجان شرقي در توليد گوشت سفيد جايگاه خوبي دارد که قابل ارتقاء مي باشد ادامه داد: اين استان با توليد 82 هزارو 213 تن گوشت مرغ توانسته رتبه ششم کشوري در اين زمينه را کسب کند.

 

سرپرست معاونت بهبود توليدات دامي سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه در زمينه تشکيل مديريت واحد در مرغداري ‌هاي استان اقداماتي در حال انجام است افزود: با انجام اين مهم، برنامه‌ها در بخش طيور هدفمند و منظم انجام خواهد شد.

 

مهندس شريفيان، فعال‌سازي واحدهاي راکد و نيمه‌فعال را از اولويت‌هاي اساسي معاونت بهبود توليدات دامي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي عنوان کرد و افزود: ايجاد و تکميل زنجيره توليد، افزايش بهره‌وري و اقتصادي کردن روند توليد در صنعت دامداري و مرغداري استان جزو اولويت‌هاي اصلي اين معاونت مي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :