مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت که شهرهای این استان در اتصال به تصفیه خانه فاضلاب 3.5 برابر از میانگین کشوری عقب تر است.
کد خبر: ۶۱۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 11 June 2018

به گزارش تابناک : ذبیح الله ذاکری روز دوشنبه افزود : هم اکنون میانگین 13 درصد از شهرهای این خطه شمال کشور تصفیه خانه فاضلاب دارند که این میانگین درشهرهای ایران حدود 47 درصد است.
وی بی توجهی به مباحث فاضلاب شهری را در گذشته علت اصلی دوری مازندران از این زیرساخت زیست محیطی بیان کرد.
وی پیش بینی کرد که تا پایان برنامه ششم توسعه بهره گیری از فاضلاب شهری در شهرهای مازندران به میانگین کشوری برسد.
*** گره خوردن فاضلاب شهری مازندران با وام بانک توسعه اسلامی 
مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران گفت که برای تسریع در اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری و تامین مالی 280 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت می شود.
ذاکری اظهارداشت : بانک توسعه اسلامی مستقر در جده عربستان سعودی با این تسهیلات موافقت کرده و تغییر و تحول در هیات مدیره این صندوق باعث تاخیر در دریافت تسهیلات شد.
به گفته وی تا پایان سال جاری این تسهیلات در صورت ضمانت سپاری دولت به آبفای مازندران پرداخت می شود و طرح های فاضلاب شهری نیز سرعت می گیرد.
*** اجرای فاضلاب شهری در 5 شهر 
وی اضافه کرد : هم اکنون طرح فاضلاب شهری در 5 شهر قائمشهر، آمل، محمودآباد، رامسر و تنکابن در دست اجراست که با اتمام این طرح سطح برخورداری شهرهای این استان به فاضلاب شهری به 25 درصد می رسد.
به گفته وی حداقل تا چهار سال آینده تصفیه خانه فاضلاب در این شهرهای مازندران به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران اظهارداشت : علاوه بر آن طرح مطالعاتی فاضلاب شهری برای شهرهای شرق استان ( نکاء، بهشهر، گلوگاه) در تکمیل و بزودی اجرایی خواهد شد.
به گفته ذاکری طرح مطالعاتی فاضلاب شهری برای شهرهای نور، ایزدشهر، رویان، فریدونکنار و رویان نیز در دست انجام است که پیش بینی می شود ، طرح فاضلاب شهری برای این شهرها نیز در سال 98 شروع شود.
وی اضافه کرد : تصفیه خانه فاضلاب شهری در شهر ساری مرکز مازندران نیز در دست اجراست و بزودی با بهره برداری از این طرح حدود 105 هزارنفر ازآن بهره مند می شوند.
مازندران 58 شهر دارد که 53 درصد از جمعیت 3 میلیون و 283 هزار نفری این استان در این مناطق سکونت دارند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار