امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم و ممتاز استان بوشهر در برنامه‌های قرآنی و وجود ظرفیت‌های بالای قرآنی دراین استان نقشه جامع توسعه قرآنی آن در حال تدوین است.
کد خبر: ۶۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 13 July 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از حضور باشکوه مردم استان بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی این روز نشان از بصیرت مردم ولایت مدار ، پایداری والتزام  مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه صعود انسان به عرش الهی است تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی برای انسان فراهم می‌کند تا با بال صیام به اوج معراج انسانی برسد.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع  دانشجویان بیان کرد: این بیانات باید یک سند راهبردی برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درسراسر کشور باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اساتید و بسیج دانشجویی بیانات معظم‌له را در سطح کلان ملی تراز انقلاب اسلامی تلقی کنند گفت: این فرامین باید به عنوان سیاست و راهبرد دانشگاه قلمداد شود و بر اساس این بیانات کرسی‌های نظریه‌پردازی، محافل تحلیل و کمیسیون‌های بررسی تشکیل شود.

وی، با گرامیداشت روز عفاف و حجاب تاکید کرد: همه آحاد جامعه موظف توجه به این آموزه دینی هستند تا فضای مطلوب فرهنگی بر اساس این فرهنگ و فریضه مهم دینی فراهم شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این نقشه که برای نخستین بار دراستان بوشهر تدوین شد و درشورای عالی فرهنگی کشور مطرح و تایید شده باید مورد توجه قراربگیرد که ضمن بومی سازی آن برنامه‌ها و طرح‌ها براساس نقشه جامع فرهنگی عملیاتی شود.

صفایی بوشهری، بر توانمند سازی معلولان تاکید کرد و گفت: شناسایی و توانمند سازی افراد معلول و نیازمند باید در دستور کار بهزیستی قرار بگیرد و دراین راستا اقدامات موثر عملیاتی شود.

وی اشتغال مناسب ویژه معلولان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دراستان بوشهر بیشتر معلولان و توان‌خواهان دارای تحصیلات بالا هستند که نیاز است در حمایت، ایجاد شغل پایدار و مناسب این افراد تلاش شود.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر، با اشاره به هفته همبستگی با مردم یمن افزود: مردم دین‌دار و ولایت‌مداراستان بوشهر دراین هفته با یک نگاه ویژه به مردم مظلوم یمن عنایت کنند و کمک‌های خود را به پایگاههای ایجاد شده تحویل دهند.

صفایی بوشهری، با اشاره به جشن‌ها وبرنامه‌های زیرسایه خورشید دراستان بوشهر افزود: استان بوشهر در برپایی این جشن‌ها در کشور دارای رتبه برتر است بگونه‌ای که از 7 موضوع جشن‌های زیرسایه خورشید استان بوشهر در سه ردیف رتبه برتر به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالای قرآنی است خاطرنشان کرد: نقشه جامع توسعه قرآنی بوشهر بر اساس توانمندی‌های استان دراین حوزه در حال تدوین است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نخستین آیین ترتیل خوانی نوجوانان کشور در بوشهر برگزار شد گفت: با نگاه علمی، دانش بنیان می‌توان دریافت که ظرفیت قرآنی استان بوشهر بسیار بالا است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه طرح‌ها و سیاست‌های فرهنگی دراستان بوشهر در کاهش آسیب‌ها اثرگذار بوده است افزود: اکنون استان بوشهر در حوزه عفاف و حجاب جایگاه ممتازی در کشور دارد و این در حالی است که آمار طلاق دراستان بوشهر بشدت کاهش یافته بگونه‌ای که از 5 ازدواج که یک نفر منجر به طلاق می‌شد اکنون با طرح‌های موفق فرهنگی اجتماعی از 11 ازدواج یک نفر منجر به طلاق می‌شود.

وی از فضای همدلی و تعامل دراستان بوشهر قدردانی کرد و تصریح کرد: این فضای حاکم دراستان بوشهر سبب شده مشکلات اجتماعی فرهنگی در استان کاهش یابد  وسیاست‌های مورد نظر با تعامل و هماهنگی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش برود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار