آمریکا در تلاش است تا متحدان اروپایی خود را برای اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه متقاعد کند اما رهبران اروپایی نسبت به این اقدام بی‌میل هستند.
کد خبر: ۶۱۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 25 May 2018

به گزارش تابناک : آمریکا در تلاش است تا کشورهای اروپایی را ترغیب کند تا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع کنند. کاخ سفید هدف این اقدام را "سرکوب اقدامات مسکو برای براندازی دموکراسی‌های غربی از طریق کمپین‌های اطلاعات غلط و حملات سایبری" می‌خواند و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ظاهرا با چنین اقدامی قصد دارد موضع سختگیرانه خود را درخصوص روسیه نشان دهد.

با این حال به نوشته فایننشال تایمز، یک معاون ارشد کنگره آمریکا که در تنظیم سیاست‌های آمریکا و روسیه دست دارد، اظهار کرد که قدرت‌های اروپایی احتمالا با سطح پایین فشارها از جانب هیئت نمایندگان آمریکا که شامل کارشناسان فنی در این زمینه است اما مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در آن حضور ندارد، در جهت این اقدام تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

علاوه بر این، برخی از مقامات نیز بر این باور هستند که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، اعتماد کشورهای اروپایی نسبت به ترامپ کاهش یافته و رییس جمهور آمریکا در تلاش است که با این اقدام، متحدان اروپایی خود را بار دیگر با خود هم‌سو کند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار