همزمان با سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی سه طرح در حوزه توانبخشی و پیشگیری بهزیستی استان در شهرستان بروجن افتتاح شد.
کد خبر: ۶۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 12 July 2015
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرحها شامل کارگاه توانمندسازی و صندوق اشتغال مددجویان بهزیستی گندمان، مرکز بیماران روانی بروجن و کمپ ترک اعتیاد این شهرستان است .

محمد میرزایی در آیین افتتاح این طرحها افزود: کارگاه توانمنمدسازی و صندوق اشتغال مددجویان بهزیستی شهر گندمان بروجن در بخش تولید لباس محلی، تابلو فرش و تولیدات صنایع دستی با هدف اشتغالزایی معلولان و توانمندسازی آنها اجرا می شود.

وی گفت: این کارگاه با حمایت بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه و اعتبارات صندوق استاد و شاگردی و آورده مددجویان راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد:در این کارگاه زمینه اشتغال50 نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهر گندمان فراهم شد.

میرزایی افزود: هم اکنون در 9شهرستان استان صندوق اشتغال روستایی فعال و با اعتبارات این صندوق به 800نفر از مددجویان، تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است.

وی همچنین از افتتاح ساختمان کمپ ترک اعتیاد معتادان بروجن خبر داد و گفت: این کمپ ظرفیت پذیرش 50 معتاد را دارد.

وی گفت: هم اینک 16کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است که یکی از این کمپ ها خاص زنان است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان بدلیل محورهای مواصلاتی یکی از مناطق آلوده استان است، افزود: کمپ های ترک اعتیاد استان با کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

وی گفت: مرکز جامع بیماران روانی بروجن نیز در زمینی به مساحت 800متر مربع و دو هزار متر زیربنا احداث شده است.

میرزایی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش این مرکز 30نفر روزانه و50 نفر شبانه روزی است که برای احداث این مرکز یکصد میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی گفت: یارانه مددجویان روزانه 265هزار تومان و یارانه شبانه روزی 370هزار تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار