شهردار آبادان:
شهردار آبادان گفت: کاهش درآمد پایدار شهرداری پرداخت حقوق کارکنان را به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۶۰۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 11 May 2018

حسین حمید پور اظهار کرد: مشکل اساسی که در شهرداری آبادان وجود داشته و در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم این است که در گذشته برای توسعه منابع درآمدی پایدار کاری صورت گرفته نشده بود.

وی افزود: برنامه‌ای جهت دریافت عوارض آموزش داده نشده و زمینه‌های برای ایجاد و افزایش منابع درآمد پایدار در شهرداری در سال‌های گذشته وجود نداشته است.

شهردار آبادان بیان کرد: علت نداشتن برنامه برای توسعه منابع پایدار در سال‌های گذشته، اتکا به درآمد پایدار شرکت پالایش نفت آبادان و عوارض ۱۲ میلیارد تومانی بوده است که در قالب عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده به شهرداری اختصاص داده می‌شد.

حمید پور در مورد علت کاهش درآمد پایدار شهرداری در حال حاضر که باعث بروز مشکلات مالی در شهرداری آبادان شده است، عنوان کرد: در اوایل سال ۹۶ و طبق قانون ششم توسعه پرداخت عوارض ارزش‌افزوده بر اساس نسبت جمعیت استان انجام شد، با تصویب قانون ششم توسعه مبلغ درآمد ارزش‌افزوده در شهرداری کاهش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین در گذشته حدوداً ۳ میلیارد تومان ماهیانه درآمد از ارزش‌افزوده به شهرداری آبادان تعلق می‌گرفت که بعدازآن اجرایی شدن قانون ششم توسعه شهرهای دیگر استان نیز از این درآمد ارزش‌افزوده سهیم شدند و مبلغ ارزش‌افزوده ۳ میلیارد تومانی شهرستان آبادان به 800 میلیون تومان ماهیانه کاهش یافت.

شهردار آبادان کاهش عوارض آلایندگی را مورد دوم کاهش منابع درآمد پایدار مالی شهرداری آبادان عنوان کرد و گفت: درگذشته عوارض آلایندگی در حدود ۹ میلیارد تومان به شهرداری آبادان پرداخت می‌شد ولی در حال حاضر این عوارض بین دو شهرستان آبادان و خرمشهر تقسیم‌شده، از این عوارض ۴۰ درصد سهم شهرستان خرمشهر و حدود ۶۰ در صد آن متعلق به شهرستان آبادان است.

حمید پور بیان کرد: این اتفاقات باعث شد منابع مالی پایدار شهرداری آبادان از جمعاً ۱۲ میلیارد به ۵ میلیارد تومان ماهیانه کاهش پیدا کند، بدهی معوقه گذشته، کاهش درآمد ارزش‌افزوده و آلایندگی دلیل اصلی کاهش منابع درآمد پایدار شهرداری در حال حاضر می‌باشند.

وی افزود: مجموعه شهرداری آبادان 2 هزار و 200 نفر، نیرو دارد. بیمه و حقوق ماهیانه پرداختی آنان ۹ میلیارد تومان است. این در حالی است که کل درآمد پایدار شهرداری آبادان با توجه به عوارض ساخت‌وساز، عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده جمعاً به ۶ و نیم میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار آبادان عنوان کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق سالیانه پرسنل و از طرفی کاهش درآمد پایدار شرکت نفت بدهی معوقه از سال‌های گذشته باعث شده که پرداخت حقوق کارکنان گاهی اوقات به تعویق بیفتد.

حمید پور در مورد ضرورت توسعه و افزایش درآمد پایدار شهرداری اظهار کرد: هزینه‌های جاری سنگین با توجه به شرایط جوی و گردوغبار و نوع خدمات در حال افزایش است، برای تأمین درآمد پایدار هر هفته کمیته درآمد تشکیل و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش و ایجاد درآمد پایدار هستیم.

وی همچنین گفت: از تمام حوزه‌ها در حال بررسی این مورد هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزهای انجام‌شده برای افزایش درآمد پایدار شاهد نتایج ملموس باشیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار