فرماندار آستارا:
خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان آستارا گفت: اراضی تشنه کشاورزی آستارا با تمهیدات لازم سیراب می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 11 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، سیروس شفقی ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی آب این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه با توجه به میزان بارندگی بسیار پایین و قرارگرفتن وضعیت هشدار در حوزه آب، کمیته هماهنگی مدیریت آب تشکیل شده است.
وی با تاکید براینکه مدیریت هوشمندانه منابع آبی موجود در شهرستان می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات کمبود و نبود آب کشاورزی را مرتفع کنند افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با جهادکشاورزی، آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه‌ای، تمام اراضی‌کشاورزی شهرستان با مدیریت منابع آبی و چاه‌های موجود شهرستان سیراب می‌شوند.
شفقی با بیان اینکه تامین آب‌کشاورزی شالیزارهای برنج در اولویت قرار دارند تصریح کرد: اولویت ما محصول استراتژیک استان و شهرستان یعنی برنج است و سپس سایر محصولات کشاورزی نیز مورد توجه کمیته مدیریت آب خواهد بود.
فرماندار آستارا از مدیر اداره جهادکشاورزی و آبفای روستایی این شهرستان خواست تا با هماهنگی‌ها و اقدامات مصوب این‌کمیته ، فورا" نسبت به سیراب کردن اراضی کشاورزی اقدام کنند.
وی همچنین از صاحبان باغات و شالیزارها خواست تا نسبت به استفاده بهینه از آب‌کشاورزی اقدام نمایند تا سایر اراضی کشاورزی نیز مشکل کمبود آب نداشته باشند.
شفقی بر لزوم برنامه‌ریزی جامع و دقیق در استفاده بهینه از منابع آبی شهرستان در سال آینده تاکید کرد و گفت: امسال بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با احداث چاه‌های عمیق کشاورزی و آب‌بندها، مشکلی در مدیریت آب کشاورزی نداشته باشیم.
وی از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در مورد کمبود آب و صرفه‌جویی در مصرف آن اقدامات لازم را انجام دهند. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار