شهردار آبادان:
شهردار آبادان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال حدود ۷۰ درصد از مناطق شهری زیرساخت هایشان به طور نسبی، کامل می شود.
کد خبر: ۶۰۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 04 May 2018

حسین حمید پور ضمن اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور یکی از نمایندگان مجلس و روسای ادارات گاز، مخابرات، آبفا، آب و فاضلاب روستایی، مجری طرح آب و فاضلاب آبادان و راه روستایی خوزستان افزود: در این جلسه ضمن بررسی موانع اجرایی کار در مناطق سلیچ شرقی و غربی درباره نحوه اجرای عملیات نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما کار در مناطق حاشیه ای و ساماندهی و ارائه خدمات به شهروندان در این مناطق است، اظهار کرد: باید پیش از آغاز کارهای عمرانی در مناطق حاشیه ای، زیرساختهای اولیه آنها شامل آب، گاز، فاضلاب، برق و مخابرات آماده شود تا پس از آن شهرداری نسبت به ساماندهی محل اقدام کند، متاسفانه در سلیچ های شرقی و غربی زیرساختها کامل نیست.

شهردار آبادان تصریح کرد: به رغم آغاز عملیات احداث شبکه فاضلاب در منطقه سلیچ شرقی از هفته گذشته، به دلیل پائین بودن سرعت انجام عملیات، اقدامات اجرایی شهرداری نیز با تاخیر مواجه شده است.

حمیدپور گفت: در نشستی که با حضور مسئولان و روسای ادارات یاد شده داشتیم، مقرر شد تا یک جبهه کاری در قالب ساماندهی سلیچ شرقی از ابتدای هفته آینده به راه روستایی استان تحویل شود ضمن آنکه ظرف ۴۵ روز آینده باید ادارات آبفا و گاز زیرساختهای مربوطه را در قسمتی از سلیچ غربی کامل کنند تا پس از آن شهرداری و یا راه روستایی برای احداث معابر و ساماندهی فضای کلی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اعتبار ۶ میلیارد تومانی انجام این پروژه ها افزود: اعتبار یاد شده طی دو مرحله اختصاص می یابد در بخش نخست سه میلیارد تومان از طریق مشارکت منطقه آزاد و شهرداری و در بخش دوم نیز سه میلیارد تومان از طریق مشارکت شرکت نفت و راه روستایی استان خوزستان هزینه می شود.

وی با تاکید بر اینکه در آبادان زیرساخت ها کامل نیست، اظهار کرد: به طور مثال در بخش آب و فاضلاب به تفکیک تنها ۴۰ درصد کار انجام شده و لذا در بحث عمرانی هر جا که شهرداری قصد ورود دارد با موضوع نبود زیرساخت فاضلاب و آب در آن مناطق مواجه می شویم و تا زمانی هم که زیرساختی نباشد امکان اقدامات روبنایی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات عمرانی در مناطق فاقد زیرساختهای لازم سبب می شود تا در اندک زمانی برای انجام اقدامات زیربنایی ناشی از نبود زیرساخت ها، به طور دوباره مناطق کنده کاری شوند و این دو یا چندباره کاری ها هزینه های فراوانی به شهرداری تحمیل می کند و این در حالی است که با توجه به محدودیت منابع دولتی و ملی ما به سختی برای توسعه عمران شهری تامین مالی می کنیم.

شهردار آبادان گفت: در زمان حاضر زیرساخت های حدود ۵۰ درصد از مناطق آبادان کامل نیست و یا بسیار قدیمی است و نیاز به تعویض دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار