صادرات ماهی خاویار پرورشی ۱۲ میلیون دلار پارسال برای مازندران ارزآوری داشت.
کد خبر: ۶۰۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 03 May 2018

به گزارش تابناک : سرپرست شیلات مازندران ، با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان پرورشی پارسال به ۱۰ کشور جهان صادر شد که بیشتر آن ماهی خاویار بود، گفت:  با صادرات خاویار پرورشی ۱۲ میلیون دلار برای استان ارزآوری داشته است.

محمدزاده افزود: سهم استان از تولید آبزیان پرورشی کشور حدود ۱۸ درصد است و استان رتبه نخست تولید آبزیان پرورشی کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه  ۷۵ هزار تن ماهی پرورشی پارسال تولید و به بازار مصرف عرضه شد، گفت: پیش بینی می‌شود میزان پرورش و صید انواع ماهیان دراستان امسال به ۱۰۵ هزار تن برسد.

سرپرست شیلات مازندران با اشاره به اینکه  ۳ هزار و ۳۳۰ واحد پرورش آبزی در استان فعالیت دارد  افزود : از این تعداد ۲۷۶ واحد مربوط به پرورش ماهیان سردآبی، ۱۴ واحد ماهیان خاویاری و بیش از ۳ هزار واحد دیگر پرورش ماهیان گرم آبی است.

محمدزاده گفت: علاوه بر صید در دریا و پرورش در استخر‌های ویژه یا قفس‌های دریائی، آب بندان‌ها در استان سومین ظرفیت بزرگ پرورش ماهی در استان هستند.

۸۰۰ قطعه آببندان با مساحت ۱۷ هزار هکتار و ظرفیت حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در استان  وجود دارد که هرساله علاوه بر تامین آب کشاورزی، انواع ماهی کپور، آزاد، سفید و فیتفاک در آن‌ها تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار