رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: رفتن به سینما در سبد فرهنگی خانواده‌ها جای خود را باز نکرده است.
کد خبر: ۵۹۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 28 April 2018

فهیمه سهیلی راد با اشاره به اینکه یزد ازنظر تعداد مخاطب در جایگاه متوسط کشوری قرار دارد، گفت: در حال حاضر دو سینما با 7 سالن در یزد است که به‌زودی دو سالن سینما جام جم به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی افزود: شهرستان‌های اردکان و میبد هرکدام 2 سالن سینما، شهرستان‌های بافق، ابرکوه، تفت و مهریز هرکدام یک سالن سینما دارند که همه این سالن‌ها فعال هستند.

رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بابیان اینکه به‌طور متوسط در هرماه 4 تا 7 فیلم اکران می‌شود، تصریح کرد: فیلم‌های روز تقریباً هم‌زمان در همه شهرستان‌های یزد سینما اکران می‌شوند و تماشاگران فیلم‌های سینمایی در سال 96 در کل استان یزد تقریباً 360 هزار نفر بوده است.

سهیلی راد پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال گذشته را، گشت 2 با بیش از 36 هزار نفر، نهنگ عنبر 2 با بیش از 25 هزار نفر و خوب، بد، جلف با بیش از 25 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: کم‌ترین مخاطب فیلم نیز مربوط به فیلم زادبوم است.

این مقام مسئول در خصوص مهم‌ترین چالش سینمایی استان یزد اذعان داشت: هنوز رفتن به سینما در سبد فرهنگی خانواده‌ها جای خود را باز نکرده و همین امر سینما داران را با بحران مالی روبرو می‌کند و در جهت حمایت از این بخش، خرید بلیت توسط هنرمندان و مسئولین، برگزاری برنامه‌های سینمایی در سالن‌های سینماها به‌عنوان یک مکان تخصصی، همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی و شهری برای ارائه تبلیغات لازم برای جذب مخاطب، ترویج فرهنگ رفتن به سینما و استفاده مناسب از این مکان مخصوصاً از سنین کودکی می‌تواند تأثیر به سزایی در حل این چالش داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر مردم خوب و فهیم ما مکان‌های عمومی و سینمایی را خانه دوم خود بدانند و از زیبایی و امکانات و تجهیزات رفاهی این مکان‌ها محافظت کنند، بی‌شک شهر جهانی ما نه‌تنها ازنظر میراث کهن فرهنگی که به لحاظ جایگاه فرهنگی نیز می‌تواند جهانی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار