همزمان با سالروز ارتش جمهوری اسلامی ، رژه نیروهای مسلح مازندران روز چهارشنبه با حضور استاندار و فرماندهان نظامی ، انتظامی ، دریایی ، هوایی و جمعی از بسیجیان در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 18 April 2018

به گزارش تابناک : در این مراسم نظامی ، یگان های نیروی زمینی و دریایی ارتش مستقر در استان مازندران و همچنین یگان های انتظامی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند .
در حال حاضر نیروی هوایی بابلسر ، پادگان شهید فرامرزی ساری وابسته به لشکر 30 پیاده گرگان و دانشگاه علوم دریایی نوشهر ارتش جمهوری اسلامی در استان مازندران مستقر هستند.
بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران ، یگان های ارتش جمهوری اسلامی استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس 2هزار و 850 شهید ، یکهزار و 632 آزاده و 2 هزار و 950 جانباز تقدیم کشور کرده است.
** ایران در پیشبرد اهداف خود از کسی اجازه نمی گیرد
استاندار مازندران در آغاز این مراسم با بیان این نکته که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جایگاه برتری در منطقه و جهان برخوردار و در اقتدار تعیین کننده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهدافش از کسی اجازه نمی گیرد.
محمد اسلامی افزود : امروز به یمن تدابیر فرمانده کل قوا ، قدرت ایران به جهاناین اثبات شده است و در تمامی عرصه های نظامی و دفاعی بویژه پدافند هوایی سرآمد هستیم.
وی با اشاره به وجود تجهیزات و امکانات پیشرفته حفاظت از آب راه های دریایی داخلی و بین المللی ، گفت : امروز توسعه امنیتی ایران در تمامیت ارضی به وجود آمده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه گشایش های علمی و فناوری در مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز قابل تقدیر است ، افزود : همه باید اقتدار امروز ایران را قدر بدانیم و با ایمان و وحدت زیر پرچم ولایت خدمت کنیم.
اسلامی گفت : مسیر عزت و شرف در استقلال جمهوری اسلامی ایران است و آمادگی هرچه بیشتر نیروهای مسلح همواره برای ملت ایران دلگرمی می آورد.
وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مکتبی و در خدمت مردم دانست و افزود : امروز ارتش در مسیر تکاملی یک ارتش مجهز به سربازان مخلص نظام و کارآمد و تاثیر گذار در تجهیزات نظامی شده است.
** قطع وابستگی تجهیزات نظامی ایران 
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمیی(ره) نوشهر هم در این مراسم با بیان اینکه امروز هیچ کشوری قدرت تجاوز به سرزمین ایران اسلامی را ندارد ، گفت : قطع وابستگی ارتش جمهوری اسلامی به ساخت تجهیزات نظامی افتخار بزرگ نیروهای مسلح است.
ناخدایکم کریم مصدری رشیدی افزود : امروز ارتش با عنایت به رهنمود های هوشمندان مقم معظم رهبری ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی را با قدرت و بدون وابستگی در حال انجام دادن است.
وی به وفاداری ارتش جمهوری اسلامی به نظام و ملت اشاره کرد و بیان داشت : پیوستگی ارتش با ملت و نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم 48 هزار شهید ارتشی در هشت سال جنگ تحمیلی به نمایش در آمده است.
ناخدا یکم مصدری حماسه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مقابله با ناوشکن های آمریکایی ها و متحدانش در آب های بین المللی را از افتخارات ارتش دانست و گفت : امروز ارتش با تمام قدرت در حفاظت از تمامیت ارضی و امنیت نظام فعالیت های برنامه ای انجام می دهد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار