کد خبر: ۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ 22 January 2015

استاندار مازندران به همراه مسئولان شهری و استانی از پروژه‌های عمرانی شهرستان قائم‌شهر بازدید کردند.

 

به گزارش فارس، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان، از روند اجرای طرح‌ها بازدید و بر رفع موانع و مشکلات تاکید کرد.

 

*جزییات پروژه‌ها

 

پروژه محور ارتباطی جویبار به قائم‌شهر که از مصوبات دولت گذشته بوده تاکنون شش کیلومتر آن آسفالت شده و نزدیک به هشت کیلومتر آن باقی مانده است.

 

 

 پروژه تقاطع غیرهم‌سطح الغدیر از سال 1389 آغاز شده و نزدیک به 11 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

همچنین 6 میلیارد تومان برای تملک، 2 میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و 3 میلیارد تومان هم برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است.

 

 پروژه بازار ماهی و پروتئینی قائم‌شهر که یک پروژه خصوصی است از سال 1390 آغاز به‌کار کرده و نزدیک به 60 درصد پروژه به اتمام رسیده و تاکنون 10 میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام این پروژه 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

استاندار مازندران ‌پس از پایان بازدید از پروژه‌های عمرانی قائم‌شهر در جمع خبرنگاران در مورد روند پروژه غیرهم‌سطح الغدیر گفت: پروژه الغدیر پروژه بسیار بزرگی است که به‌صورت زیرگذر و کمربندی عمل می‌کند و کمربندی شهید مهدوی را به کیاکلا و به‌صورت بلعکس به جاده کمربندی سوادکوه وصل می‌کند.

 

ربیع فلاح با رضایت از روند کاری پروژه الغدیر افزود: روند کاری این پروژه رضایت‌بخش بوده و میزان هزینه‌ای که برای اتمام کامل این پروژه در نظر گرفته شده حدود 24 میلیارد تومان است و با وجود مشکلات اعتباری که برای اتمام این پروژه وجود داشته پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد و ‌امید است تا سال آینده به اتمام برسد.

 

 

 وی تصریح کرد: بخشی از اعتبار این پروژه با حمایت کمال علی‌پور نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس از بودجه ملی تامین شده، بخشی از شهرداری و بخش دیگر از تملک به دست آمده و امید است مشکل اعتبار آن حل شود.

 

فلاح درباره طرح چهار بانده شدن جویبار به قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: بیشتر جاده‌های استان با مشکل مواجه است وقتی از نزدیک این موارد را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که جاده‌ها کم‌عرض بوده و تصادفات هم در این جاده‌ها بیشتر صورت می‌گیرد، 10 کیلومتر برای زیرساخت این پروژه در نظر گرفته شده که مابقی پروژه با تامین اعتبار تکمیل می‌شود.

 

استاندار مازندران با اشاره به نزدیک بودن به دهه مبارک فجر در مورد وضعیت پروژه‌های استان گفت: تاکنون نزدیک به 75 درصد اعتبار تامین شده و با تزریق اعتبار بخش قابل توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان می‌رسد.

 

وی با اعلام اینکه بیش از 4 هزار پروژه نیمه‌تمام در استان داریم، ادامه داد: با پیگیری‌های نمایندگان یک هزار و 700 میلیارد تومان بودجه استانی و ملی داریم که این رقم نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

 

این مسئول تصریح کرد: نسبت به استان‌های دیگر در دو بخش آب و راه بودجه برای استان اختصاص یافته که باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد عزم مجلس برای پروژه‌های در دست احداث و بودجه سال آینده، گفت: مجلس کار بودجه را در کمیسیون تلفیق آغاز کرده که تا روز قبل کمیسیون تلفیق تا تبصره 11 از 21 تبصره بودجه پیشرفت داشته است.

 

کمال علی‌پور افزود: همان‌طور که دولت براساس وعده تا 15 آذرماه بودجه را به مجلس ارائه کرد مجلس نیز سعی دارد تا پایان مهلت مقرر که آخر بهمن ماه بوده بودجه را به دولت ارسال کند تا دولت وقت کافی برای این موضوع داشته باشد.

 

وی درباره وضعیت قیمت نفت که با 72 دلار بسته شده افزود: بودجه‌ای را که دولت مشخص کرده سعی کردیم مصوب کنیم، البته دست دولت را باز گذاشتیم تا نفت را که با 72 دلار در بودجه مشخص کرده انجام شود تا اگر قیمت نفت بالا رفت بتواند پروژه‌های بیشتری را به بهره‌برداری برساند.

 

علی‌پور تصریح کرد: اگر قیمت نفت به 40 دلار برسد می‌توانیم با 30 هزار میلیارد تومان از 47 هزار میلیارد تومان پروژه‌‌های عمرانی را پیش ببریم.

 

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد سال آینده در کشور مشکلی وجود نداشته باشد و مطمئنا با تعامل خوب مجلس و دولت سال خوبی را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار