مدیر کل استاندارد ایلام گفت: ملموس‌ترین اثر مصرف کالاهای داخلی افزایش موقعیت شغلی و کاهش آمار بیکاری است.
کد خبر: ۵۸۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 03 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام، مهناز همتی اظهار کرد: تحقق یافتن مقوله مهم رونق اقتصادی و توسعه اقتصاد کشور به دور از وابستگی به اجانب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، زمانی عملی خواهد شد که ما به مصرف کالاهای داخلی استاندارد و با کیفیت سوق پیدا کنیم و تولید کنندگان داخلی نیز کیفیت کالای تولیدی خود را ارتقاء دهند.

وی افزود: در این راه یکی از اساسی ترین گام های مردم برای نزدیک تر شدن به این امر، مصرف کالاهای تولید داخل به جای نمونه های خارجی است و هر ایرانی باید بر روی استفاده از کالای داخلی تعصب داشته باشد.

مدیرکل استاندارد ایلام تأکید کرد: ملموس ترین اثر مصرف کالاهای داخلی افزایش موقعیت شغلی و کاهش آمار بیکاری بوده که توجه جدی به این مقوله در مسائل اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است.

همتی با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد در حمایت از مصرف کالاهای داخلی افزود: این سازمان با نظارت، کنترل کیفیت کالاهای تولید داخل، وارداتی و صادراتی و جلوگیری و ممانعت از صدور کالاهای نامرغوب نقش مهمی در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی دارد و امکان زمینه رقابت کالای ایرانی با کالاهای مشابه خارجی را با هدف حفظ بازارهای بین المللی را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: به طور قطع مصرف کالای ایرانی باعث پویایی اقتصاد کشور، اشتغالزایی، شکوفایی تولید ملی، افزایش صادرات و جلوگیری از تعطیلی صنایع و کارخانه ها را در پی خواهد داشت.

مدیر کل استاندارد ایلام افزود: تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای با کیفیت تولید داخل می ‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار