مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، گفت: 4000نفر از خانواده شهدای مدافع حرم به مناسبت روز بزرگداشت شهدا تجلیل خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 07 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، سردار سید جواد هاشمی امروز در نشت خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: 22اسفند سال 1357بنیاد شهید وامور ایثارگران به دستور امام خمینی(ره) به منظور خدمت رسانی به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت تاسیس شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهدا نقش مهمی در پیروزی و تحکیم انقلاب اسلامی داشتند و همچنین به منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، در سال 1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ای روز 22 اسفند را روز بزرگداشت شهید نامگذاری کردند و در تقویم این روز ثبت شد.

هاشمی تصریح کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس، موفقیت ها و پیروزی های بسیاری را کسب کردند و امروز شهدای مدافع حرم موجب خرسندی اسلام ناب محمدی شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این فرهنگ را باید در نسل های جوان حفظ و تقویت کنیم؛ تا زمانی که این فرهنگ وجود دارد دشمن جرئت تعرض به کشور را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز عرصه جنگ در حوزه جهاد نفس و جهاد سایبری است، در بسیاری از معرکه ها جوانان رها شدند، باید با برنامه ریزی درست، جوانان را به طرف فرهنگ ایثار و شهادت سوق بدهیم تا در این معرکه ها در امان بمانند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: برنامه های مختلفی جهت آشنایی مردم‌ با روز گرامیداشت شهدا انجام گرفته است؛ در سال92، طبق آماری که گرفته شد، تنها 2/1درصد از مردم با این روز آشنایی داشتند و اکنون ۵۰درصد مردم از این روز آگاهی دارند؛ همچنین برای آشنایی بیشتر مردم وجوانان با این روز در امسال برنامه هایی پیش بینی شده است و در این راستا از ظرفیت های مساجد، بسیج، حسینیه ها مدارس استفاده می¬شود تا شعار "شهدا مظهر قدرت ایران هستند" را نهادینه کنیم.

وی در خصوص برنامه های روز گرامیداشت شهدا گفت: مراسم تجلیل از 4000نفر از خانواده شهدای مدافع حرم، 22اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مجتمع امام خمینی برگزار می‌شود؛ همچنین روز جمعه 18 اسفند ماه بعد از نماز جمعه، مراسم کاشت نهال با نام شهدا از دیگر برنامه های گرامیداشت روز شهدا است؛ همچنین طرح نامه به شهید در مدارس و نامه به خانواده شهید در دانشگاه ها اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار