استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متأسفانه بعد از چهل سال هنوز نتوانستیم روش بانکداری کشور را درست و اسلامی‌کنیم گفت: صدا و سیما باید باعث بسیاری از مطالب از مردم عذرخواهی کند.
کد خبر: ۵۶۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 05 February 2018

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی امروز در چهاردهمین یادواره شهدای انقلاب که با حضور مسئولان و جمعی از مردم ولایتمدار استان یزد در مسجد حظیره برگزار شد با اشاره به اینکه تفاوت موجودات با انسان، عقل و اندیشه‌ای است که در وجود انسان نهادینه شده اظهار داشت: انسان به واسطه عقل خود توانسته تکنولوژی‌های پیشرفته و غیره را رقم بزند که این مسئله بواسطه قدرت خلاقیتی است که خدای متعال به انسان داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز خیلی‌ها عقلشان را در لهو و لعب قرار دادند گفت: این مسئله نیز در قرآن کریم اشاره شده است که همه خوبی‌ها و بدی‌های انسان از عقل نشات می‌گیرد، اگر به‌خوبی استفاده شود انسان را به عرش می‌برد و اگر نادرست باشد به نابودی می‌کشاند.

بنا به گزارش تسنیم از یزد، وی با تأکید بر اینکه همه باید به این مسئله واقف باشند که بازیگران و بازیکنان الگوی ما نیستند اضافه کرد: بلکه ما در اسلام امام حسین (ع)، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار را داریم که الگوی بسیار خوب و شایسته‌ای برای مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما برای این انقلاب خون‌ها دادیم اضافه کرد: شهدا کسانی بودند که ظلم ستم‌شاهی آن‌ها را به ستوه آورده بود و هدفشان هم برپایی دین اسلام ناب در کشور بود پس عزم خود را جزم کردند تا این انقلاب را به ثمره برسانند که با تقدیم جان پاک خود پیروزی انقلاب را رقم زدند.

صابری اراکی شهدا عظمت مافوق دارند آن هم این بود که خون دادند تا احکام دین ایجاد شود افزود: این شهدا برای قدرت طلبی و ثروت نرفتند بلکه هدفشان بسیار والاتر از این‌ها بود.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در قیام شهدا صحبتی از پشت میز نشستن و مال و ثروت اندوزی نبود اضافه کرد: شهدا برای حفظ انقلاب جان و مال خود را فدا و نثار کردند تا دین، خدا و احکام الهی در کشور حکم فرما باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم قیام نکردند که در کشور فساد باشد گفت: بانکداری، فساد و مسائل مختلف اصلاً باهدف‌های انقلاب همخوانی ندارد و برخلاف انقلاب است.

صابری اراکی با اشاره به اینکه بعد از چهل سال هنوز نتوانستیم روش بانکداری کشور را درست و اسلامی‌کنیم اظهار داشت: همین ظلم‌هایی که در کشور رخ می‌دهد باعث کاهش نزولات آسمانی می‌شود به طور مثال چه مسئله‌ای پیش می‌آید که یزدی که در طول تاریخ به دارالعباده مشهور بوده الآن کمترین بارش‌های آسمانی را دارد این مسئله نشان از این است که راهمان را منحرف و هدفمان را اشتباه دنبال می‌کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مسئولان باید دنبال رو رهبر معظم انقلاب باشند خاطرنشان کرد: زمانی که منویات مقام معظم رهبری در  پیش گرفته شود بدون شک با مشکلی روبه رو نمی‌شویم و سرآمد کشورهای دیگر نیز می‌شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار