صادرات تخم مرغ از خراسان رضوی به طور موقت متوقف شد
کد خبر: ۵۵۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 30 January 2018

به گزارش تابناک : معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه  به شیوع آنفلوانزای مرغی در استان های مختلف کشور که بیشتر مرغهای تخم گذار را درگیر کرده است  و تامین نیاز داخلی ،صادرات تخم مرغ از این استان به عنوان بزرگترین صادر کننده تخم مرغ به کشورهای دیگر به صورت موقت متوقف شده است.

محمد رشتی باف افزود: حدود 15 استان کشور در ماههای اخیر با بیماری آنفلوآنزای پرندگان درگیربودند،اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه تاکنون موردی از این بیماری در خراسان رضوی مشاهده نشده است.

او گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی اغلب در فصل های پاییز و زمستان روی می دهد  که برای پیشگیری ،برگزاری دوره های آموزشی برای مرغداران در زمینه موارد حفاظتی، بهداشتی و قرنطینه ای و مبارزه با ورود قاچاق و بدون مجوز جوجه پرورشی مورد تاکید است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی با تولید سالانه بیش از 100هزار تن تخم مرغ، رتبه دوم کشور در تولید این محصول را دارد و بخشی از تخم مرغ تولیدی این استان که مازاد بر مصرف است به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می شود.

رشتی باف  با بیان این که هم اکنون 264 واحد مرغ تخم گذار و  2 هزارو 800 واحد مرغ گوشتی در خراسان رضوی دایر است گفت: پارسال 32هزار تن و نیمه اول امسال هشت هزار و 500تن تخم مرغ از این استان به کشورهای دیگر صادر شد.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار