در چارچوب دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان و نماینده ویژه وزارت خارجه ژاپن در امور آسیای مرکزی، در زمینه تجهیز ساختار نظامی این کشور به تجهیزات مدرن ژاپنی توافقاتی حاصل شد.
کد خبر: ۵۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 27 January 2018

به گزارش تابناک : «سراج الدین اصل اف» وزیر امور خارجه تاجیکستان با «تاشی هیرو آئیکی» نماینده ویژه وزارت امور خارجه ژاپن در آسیای مرکزی که در رأس هیأت سیاسی کشورش به منظور شرکت در مشاوره سیاسی و نشست «آسیای مرکزی و ژاپن» به «دوشنبه» سفر کرده، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این ملاقات نتایج مشاوره‌های سیاسی میان وزارتخانه‌های امور خارجه 2 کشور مثبت ارزیابی شدند.

طرفین همچنین تقویت همکاری‌های دوجانبه میان 2 کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در چارچوب این دیدار مراسم امضا و تبادل یادداشت‌ها میان دولت‌های تاجیکستان و ژاپن در زمینه تجهیزات مدرن به مقامات انتظامی تاجیک در چارچوب کمک بلاعوض دولت «توکیو» طبق «برنامه رشد اقتصادی و جامعه» برگزار گردید.

از جانب تاجیکستان وزیر خارجه و از طرف ژاپن سفیر این کشور در دوشنبه یادداشت‌های مذکور را به امضا رساندند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین با «وپا حاجی اف» معاون اول وزیر امور خارجه ترکمنستان و «دینارا کمالاوا» معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان که به منظور شرکت در کار اجلاس آسیای مرکزی و ژاپن وارد دوشنبه شدند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

ضمن ملاقات اصل اف و حاجی اف وضعیت و دورنمای همکاری‌های دوجانبه، مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های متقابل 2 کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در دیدار وزیر خارجه تاجیک با معاون اول همتای قرقیزی وی وضعیت و دورنمای همکاری‌های دوجانبه و مسائل مربوط به آمادگی برای سفر رسمی «سورنبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان به تاجیکستان در تاریخ 1 الی 22 فوریه سال جاری بررسی شد.

معاون وزرای خارجه 5 کشور آسیای مرکزی به منظور شرکت در دوازدهمین نشست مقامات ارشد آسیای مرکزی و ژاپن که در روزهای 25 الی 27 ژانویه برگزار می‌شود، وارد دوشنبه پایتخت این کشور شدند.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار