کد خبر: ۵۵۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴ 27 January 2018

تابناک / معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت بر لزوم توجه شهروندان به اطلاعیه های دستگاه های خدمات رسان تاکید کرد.

علی بهارمست با اشاره به احتمال بارش برف در رشت اظهار داشت: از چندماه گذشته برنامه ریزی ها در ستاد بحران شهرداری رشت برای خدمت رسانی مطلوب به مردم در هنگام بارش برف صورت گرفته است.

معاون عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری رشت با بیان اینکه ماشین آلات عمرانی شهرداری نیز برای بازگشایی معابر ساماندهی شده اند افزود: آمادگی کامل برای بارشهای زمستانی وجود دارد و انواع و اقسام دستگاهها شامل لودر، گریدر، بابکت و تیغه برف روب بر روی کامیونها در مناطق پنج گانه ساماندهی شده است.

بهارمست با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حوادث و اتفاقات حین انجام کار و بازگشایی معابر گفت: اکیپ های تعمیرات پیش بینی شده است تا در اسرع وقت مشکلات نقص فنی ماشین آلات را برطرف کنند تا ماشین آلات مجددا برای خدمت رسانی به سطح شهر ارسال شوند.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت با تاکید بر آماده باش تمامی نیروها از ابتدا تا انتهای بارشها تصریح کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی سعی می شود تا مجموعه فعالیت های شهرداری در مناطق، سازمانها بتواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد و شهروندان از بارش این نعمت الهی لذت ببرند.

علی بهارمست با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به اطلاعیه هایی که از سوی دستگاههای خدمت رسان و نیز واحد روابط عمومی شهرداری در حین بارش برف اعلام می شود افزود: از شهروندان درخواست می شود در حین بارش برف از پارک کردن خودروهای خود در کنار خیابان جدا خودداری کنند چرا که این امر علاوه بر مختل سازی روند خدمت رسانی با توجه به حضور ماشین آلات سنگین برای بازگشایی معابر امکان اینکه خودروها دچار خسارت شوند وجود دارد.

علیرضا حاجی پور : کارخانه کود آلی به عنوان مکان اضطراری دپوی زباله در شرایط بحرانی در نظر گرفته شد

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت باز نگهداشتن مسیر دفن زباله در سراوان در زمان برف را یکی از مهمترین برنامه های این سازمان اعلام کرد.

علیرضا حاجی پور گفت: جلسه ستاد بحران به ریاست شهردار با حضور همه سازمانها و مناطق برگزارشد و شرح وظایف هریک از دستگاهها کاملا مشخص شده است و بر این اساس ما تمام امکانات و تجهیزات و نیروهای انسانی خود را بین مناطق مختلف شهرداری تقسیم کرده ایم.

وی افزود: بخشی از نیروهای این سازمان را در راستای آزاد سازی مخازن ۶۶۰ لیتری جمع آوری زباله به کار خواهیم گرفت تا با سهولت هرچه بیشتر با خودروهای حمل زباله بتوانیم زباله ها را به محل دفن زباله انتقال دهیم.

حاجی پور تاکید کرد: باز نگهداشتن مسیر دفن زباله در سراوان نیز در زمان برف یکی از مهمترین برنامه های این سازمان خواهد بود که ما تدابیر لازم را در این خصوص را اندیشیده ایم ولی با این وجود کارخانه کود آلی به عنوان مکان اضطراری برای دپوی زباله در شرایط بحران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۶۰۰ نفر از نیروهای رفت و روب در زمان برف وارد عملیات برف روبی می شوند و تا پایان برف برای خدمت رسانی به مردم پای کار خواهند بود.

حاجی پور از مردم فهیم شهر رشت خواست تا زباله های خود را در برف رها نکنند و زباله ها را به سطل زباله هایی که در مسیر اصلی تعبیه شده است و دسترسی خودرو های جمع آوری زباله به آنها مقدور می باشد انتقال دهند تا شاهد کمترین مشکلات در جمع آوری زباله های شهر در شب ها و روزهای برفی باشیم.

نصب پرچم های قرمز رنگ در کنار سرعت کاه ها

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ همچنین از نصب ۱۰۰ پرچم قرمز رنگ به تعداد سرعت گیرهای منطقه خبر داد و افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از آسیب دیدن تیغه های برفروب در نقاط دارای اختلاف سطح انجام خواهد شد.

نیما انسان دوست همچنین با بیان اینکه نقاط حفاری شده منطقه توسط نوار خطر و یا بشکه ترافیکی مشخص شده است گفت: به منظور حفظ تعادل و پایداری این راهکارها در زمان وزش باد شدید از سنگ بلوک نیز استفاده خواهد شد تا مانع از وقوع حادثه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ با اشاره به مشخص کردن جایگاه کیسه های شن و نمک در میادین و بلوارهای این منطقه از توزیع ۳۰ کیسه نمک و ماسه در نواحی ۲ و ۳ این منطقه خبر داد و برای آمادگی کامل به تجهیز اره موتوری و ضد یخ تاکید کرد.

رمضانی خبر داد:
آماده باش کامل سازمان آتش نشانی از روز شنبه

بابک رمضانی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت، ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای مقابله با بارش برف در رشت گفت: با توجه به چارت تعیین شده برای نیروها، سازمان آتش نشانی از روز شنبه در آماده باش کامل خواهد بود.

رمضانی در ادامه، گفت: ۱۳ خودروی آتش نشانی در روزهای برفی رشت به طور دائم گشت زنی خواهند داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت، افزود: ۱۳ دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین به همراه نیرو، بکسل، زنجیر چرخ و تجهیزات اولیه امداد از اوایل زمان بارش برف تا پایان بارش در مسیرهای معین شده در حال گشت زنی خواهند بود.
وی با بیان اینکه به منظور خدمات رسانی مطلوب تر نیروهای گشت زنی در شیفت های ۳ ساعته سازماندهی شده اند تصریح کرد: در این مدت نیروهای سازمان که در شیفت های استراحت هستند به ایستگاه های آتش نشانی فراخوان می شوند.

بابک رمضانی از تهیه نمک و شن برای خودروهای نمکپاش و برف روب از ناههای گذشته خبرداد و در ادامه تصریح کرد: ۲ اکیپ سیار تعمیرات ماشین های آتش نشانی به همراه تجهیزات یدکی خریداری شده در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت، اعلام کرد: ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی برای پاسخگویی شبانه روزی به شهروندان با ۱۰ خط تلفن ۱۲۵ آماده باش است و همه ساعته آمار تماس و تعداد حوادث به روابط عمومی سازمان و خبرنگاران اطلاع رسانی خواهد شد.

بابک رمضانی در پایان گفت: افسران ارشد و نیروهای مستقر و مجهز در ایستگاه های آتش نشانی نیز آماده باش خواهند بود.

برگزاری مسابقه عکس رشت سپید پوش و مجسمه های برفی همزمان با بارش برف در رشت

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز اظهار داشت: مسابقه عکس رشت سپید پوش در صورت بارش برف برگزار میشود که از شهروندان دعوت می شود تا در این روزها با ثبت خاطرات سفید و زیبای خود در این مسابقه شرکت کنند و آن را به شماره ۰۹۰۱۶۴۷۳۸۸۱ ارسال نمایند.

وی افزود: چنانچه حجم برف به گونه ای باشد که بتوان آثار برفی توسط هنرمندان خلق نمود برنامه ای برای خلق شادی در بین شهروندان با مشارکت دو سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری در پیاده راه فرهنگی انجام خواهد پذیرفت.

علیرضا حسنی اعلام کرد: این برنامه در دو بخش حرفه ای که توسط هنرمندان آثار برفی خلق خواهد شد و بخش آماتور که شهروندان عزیز می توانند آثار برفی خودشان را ارائه نمایند انجام خواهد پذیرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار