رئیس دیوان محاسبات کشور:
رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دستگاهها در پرداخت طلب پیمانکاران کوتاهی کردند گفت: در تفریق بودجه سال 1395 با وجودی که برخی اسناد خزانه اسلامی در اختیار دستگاهها بود 2هزار میلیارد تومان آن نقد نشد.
کد خبر: ۵۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 26 January 2018

عادل آذر روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اسناد خزانه اسناد اسلامی در ازای طلب قطعی پیمانکاران و پرداخت بدهی دولت و در ازای پروژه های عمرانی با هدف کوتاه مدت صادر شده بود بخوبی مورد استفاده قرار نگرفت.
وی افزود: این اسناد با وجود تمدید مهلت 2ماهه برای نقد کردن این اسناد به دلیل آشنانبودن مدیران دستگاهها با فرهنگ استفاده از اسناد خزانه اسلامی این انحراف از اهداف تعیین شده اتفاق افتاد.
رئیس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: اسناد خزانه اسلامی باید برای بدهی قطعی به پیمانکاران داده شود ولی برخی دستگاههای اجرایی این اسناد را برای پیش پرداخت داده اند که این کار تخلف و خطای مسلم است و مجبوریم این پرونده را به دادسرا معرفی کنیم.
آذر درباره تغییر بررسی عملکرد مدیران دستگاهها در سال آینده گفت: قرار است به جای حسابرسی فعلی ، حسابرسی و ارزیابی عملکرد و تعیین شاخص فعالیت هر مدیر انجام شود و بودجه دستگاهها نیز بر همین اساس پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه نظام حسابرسی امروز حسابرسی رعایت و قانون رسی و حسابرسی مالی است ، ادامه داد: قانون رعایت شده اما بررسی نمی شود که این پول در کجا و با چه کیفیتی هزینه شده و چه نتایج و بهره وری داشته است بنابر این تلاش ما بررسی همین موارد و در واقع عملکرد است.
این مسئول در ادامه درباره وضعیت بررسی پرونده حقوق های نجومی هم گفت: این موضوع رها نشده و موضوعی تمام شدنی نیست و دیوان محاسبات نظارت بر این مباحث را ادامه خواهد داد.
رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: در قانون بودجه هم دولت موظف شده تا سامانه ای در دولت مستقر شود تا تمام پرداخت ها به کارکنان و مدیران و مقامات کشور ثبت و شفاف شود ولی پیشرفت این سامانه خوب نبوده و دیوان محاسبات نامه ای درباره ساماندهی این سامانه به معاون اول رئیس جمهوری و مجموعه های مرتبط ارسال کرده است.

وی افزود: در استانی مثل یزد که کم آبی مطرح است باید به سمت اقتصاد متناسب با این استان یعنی اقتصاد نرم برویم. همان چیزی که رهبر انقلاب هم بر آن تأکید دارند و مصداق آن اقتصاد دانش بنیان است. اقتصاد دانش‌بنیان در یزد باید جایگزین صنایع پر آب خواهی همچون فولاد شود و ظرفیت بالای علمی جوانان یزدی در این راستا باید به کار گرفته شود.

رئیس دیوان محاسبات کشورتاکید کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه سال 95، نقد نشده است. وضعیت نظام بودجه ریزی کشور به گونه ای است که در سه سال آینده ما از بودجه فقط پول یارانه های نقدی و حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را خواهیم داشت و هیچ پول دیگری برای بخش های دیگر نمی ماند.


آذر در بخش پایانی از تشکیل تیمی در دیوان محاسبات برای بررسی مشکلات معلمان حمایتی خبر داد و گفت: در این خصوص تخلفات مالی و وجوه پرداخت نشده را با همکاری حسابرسی وزارت آموزش و پرورش بررسی خواهیم کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار