با حضور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور
مراسم اختتامه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمانشاه با حضور عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد
کد خبر: ۵۵۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 24 January 2018

به گزارش تابناک،این جشنواره که در هفت محور شامل تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، شناخت دشمن، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، عمل انقلابی، آزاد اندیشی، ایجاد وحدت بین اقوام و مذاهب و مبارزه با تروریسم برگزارشد.

براساس این گزارش،پذیرای یکصد و هشتاد اثر در قالب عکس، خبر، یادداشت.گزارش، کاریکاتور، مستند و کلیپ بود که از میان آثار ارسال شده به دبیر خانه دوازده اثر به عنوان منتخب برگزیده شدند.

در این مراسم عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که به عنوان سخنران حضور یافته بود گفت: توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری به مستندسازان چراغ راهنمایهمه رسانه‌هاست.

وی در ادامه مشی ناصحانه و چاره جویانه در کنار دوری از لحن خصمانه و یأس آلود را توصیه راهبردی رهبر معظم انقلاب به رسانه‌ها دانست و افزود: تصویرسازی با بسته بندیحرفه‌ای از تمدن اسلام و ایران در فضای مجازی وظیفه انقلابی فعالان مجازی است.

ضرغامی تصریح کرد: ما در طول تاریخ ملت "آپ لود" بوده ایم. فعلاً ملت "دانلود" هستیم. تا جبران کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی همچننی به سرعت رشد رسانه در این ایام اشاره کرد و افزود: تحولات در عصر فضای مجازی از دوره انقلاب صنعتی هم بالاتر است متاسفانه در آندوره شاهان به خواب رفتند و ایران را دچار عقب ماندگی تاریخی کردند و ما امروز می‌توانیم گذشته را جبران کنیم. اگر غفلت نکنیم.

رییس اسبق صدا و سیما در ادامه به بی اعتنایی به میزان آمادگی گیرنده در دریافت پیام‌ها و ارسال اشاره داشت و تاکید کرد: باید به دریافت پیام‌ها و ارسال برای مخاطب توجه شود چراکه این عمل ضریب نفوذ فرستنده را به شدت کاهش می‌دهد چراکه آماده‌سازی مخاطب، به نوبه خود فن مستقل و با اهمیتی است.

وی در پایان گفت: هرگونه اقدام عملی در حوزه فضای مجازی باید قدرتمندانه وعالمانه باشد و با حفظ استقلال کامل کشور دارای ویژگی مبتکرانه و خلاقانه باشد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار