مهدی کاظمی خالدی اظهار کرد: سازمان دانشجویان در سال 1377 در حالی راه‌اندازی شد که به نوعی تشکل دانشجویی جهاد دانشگاهی بود و قرار شد محلی برای ایده‌های دانشجویان باشد و رشد دانشجویان را فراهم کند.
کد خبر: ۵۵۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 20 January 2018

به گزارش تابناک : وی افزود: ستاد سازمان دانشجویان و سازمان دانشجویان متولی فعالیت‌های خلاقانه دانشجویی شد و در عرصه فرهنگی نیز در عرصه محرومیت‌زدایی و زیست محیطی و نکوداشت مقام اساتید گام‌های مؤثری برداشته است. همچنین این سازمان در گذشته تا به امروز تئاترهای دانشجویی را راهبری کرده و امروز نیز موضوع مناظره‌های دانشگاهی را ایجاد کرده است. 

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این سازمان در حال حاضر 31 واحد در مجموعه‌های استانی و دانشگاهی دارد، اضافه کرد: بیش از 100 گروه دانشجویی در این واحدهای استانی حضور دارند که هر شعبه بر اساس سیاست‌ها و علایق فعالیت می‌کند و سعی شده که مجموعه‌های سازمان دانشجویان در زمینه‌هایی فعال باشند که تشکل‌های قوی در دانشگاه ندارند.

کاظمی خالدی تصریح کرد: محیط زیست و گردشگری موضوعاتی است که در آن‌ها فعال شده‌ایم چراکه در دانشگاه‌ها برای این دو موضوع گروه‌های قوی دانشجویی نداشتیم و چون بین‌رشته‌ای محسوب می‌شوند عموماً تشکل‌های قوی در دانشگاه‌ها ندارند پس در این دو زمینه وارد شده‌ایم و راهبری دانشجویان را در این زمینه در دست داریم.

وی با بیان اینکه تمام پتانسیل سازمان دانشجویان، دانشجویی است، تأکید کرد: این سازمان ساختار اداری در شعب خود ندارد و با حداقل نیرو فعالیت می‌کند و بیشتر از دانشجویان علاقه‌مند، استفاده می‌شود. برای مثال مسابقه‌های مناظره با دو نفر نیروی داخلی پیش می‌رود و دانشجویان را به کار می‌گیرند.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: سازمان دانشجویان زمانی ایجاد شد که جهاد دانشگاهی یک نهاد موفق بود، از سازمان دانشجویان انتظار حرفه‌ای بودن نداریم چراکه این سازمان جایی برای تمرین دانشجو است.

کاظمی خالدی در خصوص برنامه‌های مناظره گفت: مقام معظم رهبری در خصوص آزاد اندیشی صحبت کردند و بررسی‌ها نشان داد که فرهنگ مناظره وجود ندارد. مناظره برای ایجاد فرهنگ مناظره در دانشگاه‌ها ایجاد شده است. امروز شش دوره از این مناظره‌ها برگزار شده است که ابتدا 16 تیم دانشگاهی حضور داشتند، ولی امروز 485 تیم از 29 استان و 8 مجموعه دانشگاهی برگزار شد که 12 تیم به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند. این در حالی است که ابتدا دانشگاه‌های مطرح با اختلاف پیش بودند، ولی امروز دانشگاه تهران فقط یک تیم دارد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی آموزش گفت‌وگوی صحیح و جسارت دفاع از نظر و مطالعه عمیق بر روی مسائل است. تمام مجموعه‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در خصوص مناظره در میدان کمک می‌کنند و پای‌کار ایستاده‌اند و بدون حضور آن‌ها رشد این مسابقات از نظر کمی امکان پذیر نیست. به دنبال برگزاری مسابقات به زبان انگلیسی هستیم تا به شبکه‌های جهانی نیز متصل شویم.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: تلاش بر این است که بر اساس کارهای مطالعاتی نقاط مغفول دانشجویان را پیدا و برنامه‌هایی برای این نقاط طراحی کنیم. آشنایی دانشجویان با صنایع خلاق و ایده پردازی از فعالیت‌هایی است که بر روی آن در حال کار هستیم.

کاظمی خالدی در پایان گفت: در مسابقات، مناظره و رویدادهای کارآفرینی اولین مسئله دانشجویان است که استعدادیابی درست و خودشناسی ندارند و چگونگی تشکیل تیم را درست نمی‌شناسند. در عرصه کارآفرینی و صنایع فرهنگی سعی کرده‌ایم که دانشجویان حرفه‌ای را بار بیاوریم.

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار