معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از راه اندازی ایستگاه مطالعه در تمامی کلانتری‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 30 November 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از راه اندازی ایستگاه مطالعه در تمامی کلانتری‌های استان باهدف ارتقاء دانش انتظامی مردم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی افزود: تأثیر امنیت بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها پدیده‌ای روانی و ذهنی است که در پرتو آن هرگونه کنش و واکنشی در عرصه حیات فردی و اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران یکی از مشخصه‌های جوامع توسعه یافته در هر عصری را، وجود امنیت و احساس امنیت در میان آحاد جامعه دانست و گفت: لازمه ایجاد امنیت همراهی و همگرائی دستگاه‌های متولی امنیت است که نیروی انتظامی جزء یکی از مهمترین این دستگاه‌ها به شمار می‌رود.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم ایجاد نظم و امنیت در جامعه قرار دارند، گفت: اجرای ماموریت‌های متنوع نیروی انتظامی و رویکرد ناجا از پلیس محوری به جامعه محوری سبب شده تا نقش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پررنگ‌تر از هر زمانی در جامعه جلوه کند.

وی رویکرد جامعه محوری و ارتقاء دانش و آگاهی انتظامی مردم را از جمله رویکرد‌های نیروی انتظامی در طرح تحول کلانتری‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به مراجعه ۵۳۰ هزار نفری مردم به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان در شش ماهه اول سال جاری،

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران برای ارتقاء دانش انتظامی و آگاهی عمومی طرح ایجاد فضایی مناسب برای این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ باقری افزود: به همین منظور و برای پرکردن اوقات انتظار مراجعان ایستگاه‌های مطالعه در تمامی کلانتری‌های هدف استان تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از سربازان و کارکنان کلانتری‌ها به عنوان سفیران نظم و امنیت عمومی در جامعه یاد کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح ارتقاء دانش و آگاهی‌های عمومی و انتظامی در این افراد است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی پلیس ایجاد امنیت است، افزود: امنیت و ارتقاء آن هرچه قدر با نگاه علمی و اجتماعی به مسائل روز آمیخته شود اثر گذاری و ماندگاری آن در جامعه نیز بیشتر خواهد بود.

وی گفت: یکی از مهمترین شاخصه‌های ارتقاء احساس امنیت در جامعه توسعه و نشر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و توجه به مسائل فرهنگی است که از اهداف دیگر ایجاد ایستگاه مطالعه است.






منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار