کد خبر: ۵۲۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 26 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»پارک ملی سیاهکوه یکی از گذرگاه‌های اصلی یوز ایرانی و نزدیک به چند منطقه محافظت شده است لذا یکی از پارک‌های مهم و حساس ایران محسوب می‌شود ولي به واسطه خشکسالی و کم‌توجهی، این پارک اكنون در معرض تعلیق قرار دارد.

 «محسن عباسی سرچشمه» کارگردان مستند بلند «پارک ملی سیاهکوه» که به بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت راه یافته است، در مورد اين منطقه ملي، گفت: پارک ملی سیاهکوه در شمال شهرستان اردكان و ما بین استان‌های یزد و اصفهان واقع شده است.

وي با اشاره به این که پارک ملی سیاهکوه مهجورترین پارک ملی ایران است و به دلیل مساله کم آبی در نقطه بحرانی قرار گرفته است، تصريح كرد: تعارضات و تهدیدات انسانی که در این منطقه وجود دارد، دست به دست هم داده‌اند که پارک ملی سیاهکوه در لبه پرتگاه قرار بگیرد.

اين مستند‌ساز در مورد اثر خود بيان كرد: با این مستند خواستيم كه توجه‌ها به ویژه توجه مسئولان را به این منطقه جلب کنيم تا زنگ خطر به گوش‌شان برسد و بیشتر به این منطقه توجه کنند.

وي افزود: رویکرد اصلی این مستند ۵۲ دقیقه‌ای، حیات وحش منطقه سیاهکوه است که در کنار آن به مسایلی مانند منابع طبیعی و زیستگاه‌ها نیز پرداخته است زیرا این موارد با یکدیگر در ارتباط  هستند .

عباسی سرچشمه با اشاره به جذابیت و تنوع گونه‌هاي حيات وحش در اين پارك دچار بحران، بیان کرد: در این مستند تصاویر حیوانات زیادی را می‌بینیم، زیرا زمان زیادی را صرف کردیم تا بتوانیم صحنه‌های زیادی از حیات وحش را شکار کنیم برای مثال یوزپلنگ، شاه روباه، زاغ بور، مار شاخ‌دار، بزهای زیبای استان از جمله این حیوانات هستند.

به گفته وي، اکثر حیواناتی که از آنها تصویر گرفته شده، در معرض انقراض هستند كه امیدواريم مسئولان امر فکری به حال آنها كنند.

يادآور مي‌شود؛ مستند بلند «پارک ملی سیاهکوه» به مدت ۵۲ دقیقه به کارگردانی محسن عباسی سرچشمه و به تهیه‌کنندگی اسماعیل ثقفی در شبکه تابان (صداوسیمای مرکز یزد) تهیه شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار