رییس سازمان ثبت اسناد واملاک استان درنشست خبری
مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام گفت: این اداره کل سال گذشته 70 میلیارد ریال از محل درآمدهای ثبتی در استان به خزانه دولت واریز کرده است.
کد خبر: ۵۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 25 June 2015
به گزارش تابناک ایلام، علی افشین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: از سال 89 تا 93 نیز تعداد 62 هزار و 552 سند از نوع کاداکستر در استان ایلام برای متقاضیان صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 20 هزار سند مالکیت کاداکستر در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال 92 حدود 25 درصد افزایش در این بخش داشته ایم.

افشین افزود: وصول مطالبات معوق بانک ها از طریق اجرای اسناد رسمی نسبت به پرونده های سال 92 امسال با 88 درصد رشد حدود 150 میلیارد ریال بوده شمن اینکه پرونده های دیگر نیز در دست پیگیری است.

وی در خصوص ثبت مالکیت ها گفت: سال 92 حدود 14 هزار پرونده سند ثبتی وارد ادارات ثبت و اسناد شده که از این میزان 9 هزار پرونده تعیین تکلیف شده و مابقی نیز در حال رسیدگی است.

افشین با بیان اینکه وجود سوابق پرونده ها و حفظ آنها از مهمترین مباحث در ثبت اسناد و املاک است، تاکید کرد: تا پایان سال 94 همه پرونده های ثبتی در این استان بصورت 100 درصد آرشیو الکترونیکی خواهد شد.

وی درباره ثبت اراضی ملی، دولتی و منابع طبیعی هم یادآور شد: نقشه این اراضی با همکاری منابع طبیعی بصورت حد نگار به لایحه کاداکستر الحاق شده و درپی انعقاد قرارداد بین سازمان ثبت اسناد کشور و وزارت نیرو، ثبت حریم رودخانه ها و سدها نیز به این لایحه الحاق شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 65 هزار هکتار از این اراضی در استان ایلام به لایحه کاداکستر اضافه شده و در صدد افزودن 450 هزار هکتار دیگر نیز هستیم که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی الحاق اراضی کشاورزی و زارعی به لایحه کاداکستر نیز در دستور کار قرار دارد.

افشین افتتاح 2 واحد ثبتی سیروان و ملکشاهی، اجرای طرح مکانیزاسیون ثبت شرکت ها بصورت اینترنتی و اجرای طرح کامل جامع املاک را از دیگر اقدام های این اداره کل در سال 94 دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار