رئیس دانشگاه علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: 4.3 درصد از زنان کشور سیگار استعمال می‌کنند که بیشتر آنها نیز از قشر تحصیل‌کرده هستند و مصرف سیگار را نوعی تشخص و ارزشمندی و مقابله به مثل با مردان می‌دانند.
کد خبر: ۵۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 25 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، سیدحمید آتش‌پور ظهر امروز در نشست پیشگیری از اعتیاد بانوان با محوریت نقش سرمایه‌های اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد با اشاره به اینکه در مورد علل و عوامل اعتیاد بانوان نمی‌توان به وضوح سخن به میان آورد، اظهار کرد: در جامعه ما به زنان همیشه یک نگاه آرمانی بوده و در واقع نگاه واقع‌بینانه وجود نداشته که بپذیرد زنان هم به واسطه مسائل و مشکلاتی که دارند به سمت مواد مواد مخدر کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه گرایش زنان به مواد مخدر روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: زن خانواده اگر معتاد بشود و مشکل پیدا کند، اساس خانواده به هم می‌ریزد.

رئیس دانشگاه علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان با تاکید به اینکه مواد مخدر بسیار راحت وارد زندگی افراد می‌شود، گفت: انواع و اقسام اعتیاد در جامعه وجود دارد اما اگر بخواهیم به اعتیاد به شکل یک معضل نگاه کنیم، سرمایه‌ روان‌شناختی زنان را باید به سمت اعتیاد افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس از تهدید مواد مخدر در امان نیست، ادامه داد: مواد مخدر با خود سه ویژگی احساس نیاز شدید، وجود علاقه شدید به افزایش مداوم میزان مصرف دارو و وجود وابستگی روانی و جسمانی به آثار دارو را به همراه دارد.

آتش‌پور گفت: 4.3 درصد از زنان کشور سیگار استعمال می‌کنند که بیشتر آنها نیز از قشر تحصیل‌کرده هستند و مصرف سیگار را نوعی تشخص و ارزشمندی و مقابله به مثل با مردان می‌دانند.

وی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌‌های ورزشی را از مهم‌ترین مراکز توزیع مواد مخدر به خصوص شیشه دانست و افزود: آمارهایی که در رابطه با ابتلای بانوان به مواد مخدر گزارش می‌شود، علل اصلی اعتیاد زنان را از طریق آرایشگاه‌ها و باشگاه‌ها عنوان می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان به افزایش گرایش زنان و دختران به مصرف سیگار، قلیان و الکل اشاره و بیان کرد: یک زن معتاد ده‌ها برابر یک مرد معتاد می‌تواند به جامعه ضربه بزند.

وی اضافه کرد: پیشگیری زنان از اعتیاد باید از سه طریق فردی، ارتباطی و اجتماعی باشد.

آتش‌پور یکی از راه‌های مقابله با اعتیاد بانوان را سرمایه روانشناختی و خودکارآمدی به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت عنوان کرد و گفت: روانشناسی مثبت‌نگر بسیار در این قضیه نقش دارد چرا که به جای پرداختن به نکات منفی به دنبال قدرت و توانمندی افراد است و از این طریق تغییر در اندیشه‌ها ایجاد می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار