برداشت انار از باغ‌های شهرستان نی ریز بعنوان بزرگترین تولید کننده انار فارس آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 08 November 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول جهاد کشاورزی حومه شهرستان نی ریز گفت: برداشت انار در این شهرستان از سطح چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های مثمر آغاز شد. 
ایزدپناه افزود: شهرستان نی ریز با ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار شامل ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار بارور و هزار ۷۰۰ هکتار غیر بارور و با متوسط عملکرد ۲۰ تن در هر هکتار و تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن محصول مقام اول سطح زیر کشت و تولید را در استان فارس داراست.
وی ادامه داد: انار این شهرستان علاوه بر مصارف داخلی به کشور‌های کره جنوبی، روسیه، کشور‌های آسیای میانه، کشور‌های حوزه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.
ایزدپناه افزود: عمده‌ترین رقم انار تولیدی در شهرستان، رقم انار رباب نی ریز است که جزو ارقام برتر صادراتی انار کشور است و به دلیل رنگ و طعم میوه بسیار بازار پسند و پرفروش است که همین موضوع سبب ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. 
مسئول جهاد کشاورزی حومه شهرستان نی ریز گفت: در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه‌های صنعتی فراوری انار ساخته شده که تولیدات آن‌ها شامل رب انار، سس انار، آب انار، شربت انار، مربا، مارمالاد، ژله انار، نوشابه، بستنی انار، ترشی، سرکه و لواشک انار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار