عضو شورای شهر شیراز گفت: عدم معرفی شهردار شیراز باعث عقب ماندگی کلان شهر شیراز و به ضرر مردم این شهر خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 29 October 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:سولماز دهقانی بعد از ظهر یکشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: اکنون بیش از دو ماه از تودیع شهردار پیشین می‌گذرد و نظر به عدم صدور حکم شهردار منتخب از سوی وزارت کشور، شهر شیراز با سرپرست اداره می‌گردد.

وی ادامه داد: ادامه روند مدیریت شهر به این طریق ممکن نیست و مردم نجیب شیراز از ادامه این روند آسیب می‌بینند، بلاتکلیفی و عدم پیگیری جدی پروژه ها، محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده، تاخیر در پرداخت حق‌الزحمه نیروهای شهرداری و مسائلی از این دست زیبنده شهرداری کلان‌شهر شیراز نیست.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: اکنون که سه هفته از دومین انتخاب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شیراز می‌گذرد از وزارت کشور تقاضا داریم نسبت به صدور حکم شهردار شیراز اهتمام ویژه ورزد.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اما مسئله دوم بحث حس تعلق خاطر شهروندان به شهر است که این روزها کمرنگ می‌نماید همانطور که می‌دانیم شهر و فضاهای شهری صرفاً مجموعه‌ای از اشیا، راه‌ها و ساختمان‌ها، بدون حس تعلق شهروندان به آن‌ها نیست بلکه شهر مکانی است که علاوه بر کالبد فیزیکی، سرشار از تجربه‌ها و احساسات متفاوت برای شهروندان است.

وی تصریح کرد: حس تعلق به شهر، شامل عناصر متعددی همچون خاطرات جمعی، نمادهای فرهنگی و تاریخی، سبک و شیوه زندگی شهروندان، رنگ و مواردِ بسیار ِدیگرِ شکل گرفته در گذر ایام، در جان و روان شهروندان است.

دهقانی یادآور شد: غنای هرچه بیشتر این حس باعث وابستگی بیشتر افراد به محیط و کیفیت زندگی می شود و سلامت جسم و روان را افزایش می دهد اما نگرش کوتاه مدت و تاکید بیش از اندازه بر روی برخی جنبه‌های شهرسازی نظیر سوداوری اقتصادی، ساخت و ساز بدون برنامه مسکن و فضاهای اشتغال، از بین بردن میدان‌ها، نشانه‌های شهری و عرصه‌های عمومی و المان‌ها به بهانه توسعه معابر و عبور راحت‌تر اتومبیل‌ها باعث از بین رفتن حس تعلق شهروندان به شهر شده است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: میدان‌ها و فضاهای باز شهری از بین رفته و دیگر عرصه‌ای برای برخورد و تعامل اجتماعی شهروندان وجود ندارد و شهروندان به انسان‌هایی بدون برخورد اجتماعی تبدیل شده‌اند که زندگی خود را در خانه، محل کار و فاصله آمد و شد بین این دو می‌گذرانند. 

وی در خصوص مباحث گردشگری شیراز نیز گفت: شیراز از اکثر ظرفیت های صنعت توریسم بهره مند است: استان فارس به مرکزیت شهر شیراز حدود یک سوم آثار ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی را در خود جای داده است.

دهقانی افزود: مشاهیر متعددی در شیراز آرمیده­اند که آن را به شهر هزار مزار ملقب کرده اند، در حوزه پزشکی و درمانی، شیراز با برخورداری از زیرساخت های مناسب و نیروی انسانی متخصص یکی از مقاصد عمده گردشگران در این حوزه و پنجمین شهر دنیا در زمینه پیوند اعضاست. و ده ها مثال و شاهد دیگر که در این مقال نمی گنجد.

وی تاکید کرد:تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در شورای اسلامی شهر در دوره قبل، اگرچه نوید اهتمام تصمیم سازان شهر به رونق صنعت توریسم داده اما به علت کمبود نگاه فرهنگ محور در دوره پیشین شورا و رسیدگی به کاستی های عمرانی، مسئله گردشگری در شهرداری مهجور مانده است.

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: شهرهای اصفهان، تبریز و یزد تشکیلات متولی امر گردشگری را به سطوح سازمان مستقل و اداره کل ارتقا داده اند که گویای توجه ویژه به مبحث گردشگری است. شهرداری شیراز نیز باید با فراهم ساختن زیرساخت مقتضی در این زمینه اقدام نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار