وقتی نام گردشگری به میان می‌آید، این تصور در ذهن تداعی می شود که تعطیلات تابستان را به دور از هیاهوی شهر سپری کنیم، درحالی‌که از زیبایی‌ های زایدالوصف پاییز غافل می شویم. طبیعت زیبا و بکر در شمال کشور در فصل پاییز هزاررنگ دوچندان می شود به گونه ای که چشم هر بیننده‌ ای را به خود خیره می ‌سازد.
کد خبر: ۵۱۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 28 October 2017
به گزارش تابناک : نیمه های فصل پاییز است و دل سپردن به جنگل فرصتی  برای طبیعیت گردی و رها شدن از زندگی ماشینی را فراهم می کند. صدای خش خش برگهای پاییز و سکوت آرامش بخش جنگل آرامشی وصف ناپذیر را در انسان ایجاد می کند که وصفش فقط در حال می گنجد و بس. گاهی چشم بستن و فقط گوش فرا دادن به صدای ریزش و خش خش برگهای پاییزی، لذتی را در انسان به وجود می آورد که با هیچ چیزی نمی توان آن را جایگزین کرد. حالا که پاییز به نیمه رسیده حیف است که مسافرت نرویم و از زیبایی ‌های این فصل شگفت‌ انگیز حظ نبریم وغافل بمانیم.
وقتی نام گردشگری به میان می‌آید، این تصور در ذهن تداعی می شود که تعطیلات تابستان را به دور از هیاهوی شهر سپری کنیم، درحالی‌که از زیبایی‌ های زایدالوصف پاییز غافل می شویم. طبیعت زیبا و بکر در شمال کشور در فصل پاییز هزاررنگ دوچندان می شود به گونه ای که چشم هر بیننده‌ ای را به خود خیره می ‌سازد.
پاییز را می توان فصل تنوع رنگ ها و آب و هوا در شمال کشور دانست؛ نم نم باران و خش خش برگ های ریخته شده بر زمین در خزان پاییزی، طراوت هوا و مهم تر از همه قیمت پایین اقامتگاه ها و هتل ها نسبت به فصل تابستان، از دیگر عواملی است که بر جذابیت گردشگری پاییزی در این مناطق می افزاید. جنگل های شمال کشور این روزها رنگین کمانی از رنگ های شاد، متنوع و دل فریب است که زیبایی این موهبت های الهی را دوچندان کرده و مناظری چشمنواز را در مقابل دیدگان همه قرار داده است.
در پاییز همه چیز برای یک سفر ایده ال فراهم است، خش ‌خش برگ‌ های پاییزی و جاده ‌های پوشیده شده از درختان رنگارنگ، جاده های آرام و کم ترافیک، هوای خنک و نسیم صبحگاهی که گاه با قطرات باران صورت را نوازش می دهد، گردشگران پاییزی را به ‌سوی خود فرا می‌ خواند تا از این همه منظره رنگین و زیبا لذت ببرند. کافی است دل به جاده بزنیم تا با لمس این همه زیبایی  را به آرامش برسیم.
یکی از بهترین و زیباترین استان ها برای گردشگری پاییزه استان مازندران است. استانی که جنگل های زیبایش رنگی دیگر به خود می گیرد و زیبایی های طبیعت به اوج می رسد و بایستی جنگل نوردی در این فصل بیش از پیش مورد توجه باشد. جنگل‌ های مازندران یا ناحیهٔ رویشی هیرکانی یا خزری، به جنگل‌های مرطوب و جنگل‌های صنعتی شمال شهرت یافته‌اند و مانند نوار سبزی حاشیهٔ جنوبی دریای خزر و نیم رخ شمالی رشته کوه البرز از آستارا تا گلیداغی را به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر، عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۸۰۰ متر از سطح دریا پوشانده‌اند.
برای یک سفر ایده ال، شواهد و مناظر زیبایی در مازندران از غرب تا شرق اش وجود دارد که برای دیدن اش باید از طریق جاده پر پیچ و خم، با چشم اندازهای کوه و دشت حرکت کنیم. بخش هایی از جنگل های جلگه ای و هیرکانی، بخشی از جذابیت های جاده ای مازندران است که با قدم زدن در آن، می توان معنای واقعی پاییز را فهمید.
 
ثبت لحظه ها فراموش نشود
حال که این فرصت دست داده تا در جاده های پر پیچ و خم رانندگی کنیم و قدم بزنیم از حضور در طبیعت و ثبت آن را نباید فراموش کنیم. حضور در طبیعت به ویژه برای آنان که دستی به عکس و عکاسی حرفه‌ای دارند روزهای فراموش نشدنی خواهد بود. در فصل پاییز با تغییرات فیزیولوژیکی که روی درختان ایجاد می‌شود، رنگدانه‌های مختلفی را روی برگ‌ها مشاهده می‌کنیم که درخت انجیلی متنوع‌ترین رنگ‌ها را در بین جنگل‌های شمال کشور دارد.
تالاب عباس آباد یکی از بخش‌های مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد در شهرستان بهشهر است که با درختان پائیزی، قشنگی ‌های خاص را پیدا کرده است.
جواهرده،ارتفاعات سه هزارو دو هزار تنکابن، کلاردشت و کجورولاویج،  هزار جریب نکا، جاده سد شهید رجائی، کیاسر، دو دانگه و چهار دانگه شهرستان ساری نیز از دیگر مناطق زیبای پاییزی استان مازندران است.
از آنجایی که یک میلیون و 691 هزار هکتار برابر با 70 درصد مساحت مازندران را عرصه‌ه ای طبیعی تشکیل می ‌دهد و نیز وجود پنج هزارو 500هکتار پارک ‌های جنگلی با تنوع رنگ ‌های پاییزی در دسترس مردم نیز جلوه خاصی به طبیعت گردی استان داده است.
تالاب‌های سرخ‌رود و ازباران در محمودآباد و فریدون‌کنار هرسال پاییز و زمستان میزبان شمار زیادی قوهای مهاجر هستند که با سفرشان به گردشگری پاییزی و زمستانی این دیار رونق می‌بخشند.
 
هزینه کمتر سفر
سفر به مازندران در فصل پاییز، فقط گوناگونی رنگ طبیعت و تغییر آب و هوایی اقلیمی نیست. یکی از نکات مهمی که در هر سفر به آن توجه می شود هزینه های اقتصادی آن است. ناگفته پیداست که در این برهه از زمان که مسائل اقتصادی بر وضعیت زندگی همه اقشار مختلف جامعه سایه انداخته، سفر به این منطقه در این موقعیت از سال می تواند قابل تامل باشد. بیشتر اوقات، وقتی برنامه سفر را می چینیم، اولین چیزی که به آن فکر می کنیم؛ مقدار پولی است که می توانیم هزینه کنیم و پاییز، این امکان را به ما می دهد که با صرفه جویی بیشتر و هزینه کمتر سفر کنید. بنابراین یکی از ویژگی های خوب این سفر می تواند این مساله باشد.
از دیگر مزیت های سفر پاییز، نبود ترافیک در جاده های شمال کشور است، بنابراین می توان بدون کمترین استرسی دل به جاده های مازندران سپرد و از رانندگی در این مسیر لذت برد. از سوی دیگر میتوان با هزینه کمتر در اماکن اقامتی سکنی گزید و سفری خاطره انگیز را به خاطر سپرد.








منبع : تیترامروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار