عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: متأسفانه زیرساختهای مازندران در مقایسه با استانهای دیگر بسیار ضعیف است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 26 October 2017
به گزارش تابناک : عبداله رضیان بعدازظهر پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار ارطه، اظهار داشت:  نظام مقدس‌جمهوری اسلامی ایران  به حدی از بالندگی رسیده‌است که اختیار مردم در کف خود مردم قرار بگیرد.
رضیان با اشاره به اینکه ارکان نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران، توسط مردم تعیین می‌شود، عنوان کرد: مسئولیت، امانتی است از طرف مردم که در دست ماست و باید آنرا بدرستی انجام دهیم.
نماینده مجلس، با اشاره به درایت مقام معظم رهبری و قدرت نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی ایران، گفت: همه رژیم‌های استکباری جهان از انرژی هسته‌ای ایران و در معرض خطر افتادن منافع خود نگران هستند.
وی مسائل اقتصادی کشور را مهم دانست و افزود: یکی از مشکلات اقتصادی کشور ما به بودجه برمی‌گردد، ما متأسفانه امسال در ۶ ماهه اول با ۳۰ درصد کسری بودجه عمومی کشورمواجه هستیم و این رویداد برای چهارمین بار اتفاق افتاده‌است.
رضیان با تأکید بر تلاش در بودجه ریزی مناسب و  ایجاد فضای آرامش برای مردم، گفت: مهمترین چالش اقتصادی کشور بحث هدفمندی یارانه هاست که مجلس بر پیگیری دولت در این خصوص تأکید کرده‌است و همچنین نظام بانکی کشور نیز باید اصلاح گردد.
وی تصریح کرد: ۹۸ درصد از بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان دولت می‌شود و این درحالیست که در امورات زیرساختی مشکل داریم.
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره بحرانهای طبیعی مازندران در سال گذشته، عنوان کرد: کل بودجه ای که در سال گذشته در ستاد بحران استان مازندران تخصیص پیدا کرد، کمتر از۳۰ درصد بود.
رضیان خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساختهای مازندران در مقایسه با استانهای دیگر بسیار ضعیف است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی در خصوص انتخاب استاندار مازندران گفت: تعیین استاندار با مجلس نیست و تعیین هم به عهده خود دولت و ریاست جمهوری است.
رضیان با بیان اینکه در هیچ‌یک از استانها استاندار بومی انتخاب نشده‌است، بیان کرد: ما در مجلس ارزیابی می‌کنیم برای انتخاب استاندار و مشاوره می‌دهیم تا نسبت به زیرساختهای استان ما محور کردن مرکبات، موضوعات مربوط به صنعت و برنج که کاستیهای زیادی داریم و باید دغدغه مدیر ارشد استان باشد، توجه شود.
وی تصریح کرد: بنای ما براین بود که استاندار بومی باشد اما نگاه دولت بر غیر بومی بودن استاندار است.
نماینده مجلس، در پایان گفت: در مازندران سه میلیون جمعیت داریم اما یک و نیم میلیون مازندرانی در خارج استان بسر می‌برند واکثر آنان تحصیل‌کرده بوده  و بناچار برای اشتغال از مازندران رفته‌اند.
یادآور می‌شود: در این جلسه حبیب‌اله قاسمی بعنوان شهردار معارفه شد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار