رئیس هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد از راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 23 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدحسین جعفری  در نشست بسیج حقوقدانان استان یزد گفت: همان‌گونه که دفاع از خاک و حاکمیت ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی به دفاع مقدس معروف است، رسالت  وکیل نیز در دفاع از آبرو و حیثیت افراد یک دفاع مقدس و نیتی ارزشمند است.

وی از راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی در یزد خبر داد و گفت: این کلینیک که مشاوره و معاضدت قضایی رایگان را به آحاد جامعه ارائه می‌دهد با شرایط خاص وکالت معاضدتی رایگان نیز انجام خواهد داد.

این مقام مسئول، با اساس بودن دعوی، محق بودن متقاضی و همچنین عدم بضاعت مالی مناسب را شرط استفاده از وکیل معاضدتی رایگان ذکر کرد و اظهار داشت: این حرکت یک اقدام فرهنگی در جهت توسعه فرهنگ حقوقی در جامعه است.

وی تشکیل انجمن حقوق اساسی در کانون وکلای دادگستری استان یزد را یکی دیگر از اقدامات بزرگ و اثرگذار برشمرد و بیان داشت: انجمن حقوق اساسی و کلینیک حقوق شهروندی آموزش همه اقشار و صنوف را در دستور کار خود دارد و بافرهنگ سازی، هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را دنبال می‌کند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد، وکلا و قضات را دارای هدف مشترک دانست و ابراز داشت: احقاق حق و عدالت‌گستری هدف مشترک این دو نهاد مقدس است و ازاین‌رو همکاری و تعامل سازنده بین این دو نهاد اجتناب‌ناپذیر است.

جعفری بر ارتقاء فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مردم دادگستری را اولین راهکار و برای احقاق حق خود می‌دانند و این در حالی است که می‌توان بسیاری از دعاوی کم‌اهمیت را قبل از ورود به دادگستری و با پادرمیانی سایر نهادهای خدمت رسان حل‌وفصل کرد.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ مراجعه به وکیل توسعه یابد که در این صورت بسیاری از مشکلات حقوقی پیش نمی‌آید و بسیاری از پرونده‌ها برای دستگاه قضایی تشکیل نمی‌گردد.

رئیس هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد در پایان گفت: تجمیع دفاع و قضا در یک شخصیت حقوقی برای وصول به عدالت اثر نامطلوبی دارد که با تقویت استقلال وکیل و کانون‌های وکلا حقوق عمومی شهروندان احیا و ارتقا می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار