مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: حجاج مازندرانی در بازگشت از سفر حج با چمدان های خالی برگشتند.
کد خبر: ۵۰۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 08 October 2017
به گزارش تابناک : نشست دستگاههای هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.
این جلسه که در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد با خبر خوشی همراه بود که در سالهای گذشته ،یک معضل فرهنگی برای اقتصاد استان و کشور بود.
در این نشست مدیرکل حج و زیارت مازندران از خالی بودن تعداد قابل توجهی از چمدان ها و بار حجاج مازندرانی نسبت به سالهای قبل خبرداد.
حبیب الله ساداتی گفت:مازندرانی ها امسال با چمدان های خالی از حج برگشتند و استانی بودیم که ظرفیت بار هواپیمای حجاج در برگشت خالی بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هدف از برگزاری نشست دستگاههای هم خانواده را فرصتی برای هم افزایی و همکاری بیشتر توصیف کرد و گفت: تعامل و هم فکری ارشاد،اوقاف ، حج و زیارت ،خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)وکتابخانه های عمومی که دستگاههای هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شوند ،می تواند ره اورد ارزنده ای برای عرصه فرهنگ استان به ارمغان اورد.
احد جاودانی افزود:با تعریف فعالیتهای مشترک می توان با طیف گسترده تری از جامعه ارتباط برقرار کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز از فعالیت ۱۱۴ کتابخانه با ۱۴۳ هزار عضو فعال در مازندران خبر داد و افزود:
عدالت مطالعاتی و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای جمعیت محروم رویکردی است که دنبال می کنیم.
ارزو ولی پور افزود: سرانه مطالعه در کشور ما واقعی نیست و تنها کتاب های کاغذی مورد لحاظ قرار می گیرد،درحالی که سایر ابزارهای مطالعه را نیز باید مورد لحاظ قرار داد.
معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه مازندران نیز وجود ۱۳۱۳ امام زاده در مازندران را بیانگر ارادت مردم این خطه به ساحت امامت و تشییع عنوان کرد و گفت: وقف در مازندان همواره مورد توجه بوده و سال گذشته بیش از ۳۰۰ مورد وقف در استان انجام گرفته است.
حجت الاسلام قربانی از تغییر رویکرد اوقاف برای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب و توجه به محرومان جامعه خبر داد.
در ادامه این نشست دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور هم فکری و صمیمت دستگاههای هم خانواده وزارت ارشاد در مازندران را الگویی برای سایر استانها عنوان کرد و افزود:بی تردید این همکاری مشترک نتایج پرباری برای فرهنگ استان به همراه خواهد داشت.
سید علیرضا موالی زاده افزود: مازندران همواره در عرصه های مختلف انقلاب ودفاع مقدس پیشتاز بوده است.
وی ادامه داد: رویکرد وزارت ارشاد در دولت جدید بر مبنای گفتگو و فرهنگ سازی است.بسیاری از مشکلات کنونی را می توان با گفتگو و فرهنگ سازی رفع کرد.
وی سفر بیش از ۶۰ هزار مازندران را برای حضور در راهپیمایی اربعین بیانگر علوی بودن این دیار تاریخی توصیف کرد.






منبع : خبرگزاری رضوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار