معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت : طرح ملی خادم 'خانواده آماده در مخاطرات' به عنوان یک نیاز اساسی جامعه امروز با هدف آماده سازی و ارتقا سطح آگاهی خانواده‌ها در برابر حوادث و بلایا در حال اجراست.
کد خبر: ۵۰۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 04 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، پریوش پیوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد افراد زیر پوشش این طرح را هفت هزار خانوار سمنانی برشمرد و افزود : مرحله اول این طرح در بهمن سال 95 و مرحله دوم آن از ماه مهر سال جاری همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است.

به تاکید وی در شرای کنونی ارتقا سطح آگاهی خانواده‌ها در برابر حوادث و بلایا ، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان ضروری است.

وی تصریح کرد : در این طرح، میزان آمادگی خانواده ها با 15 شاخص از جمله وجود کیف اضطراری در خانواده‌ها، اطلاع از نقشه اضطرار خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان، وجود فرد آموزش‌ دیده در میان خانواده و آگاهی آنان نسبت به اجرای ایمنی و سازه‌ای ساختمان، سنجیده می‌ شود.

وی اجرای طرح خادم را راهی مناسب برای آماده سازی و ارتقا سطح آگاهی خانواده‌ها در برابر حوادث دانست و اظهار داشت : این طرح با حضور بیش از 100 داوطلب هلال احمر به مدت یک سال در استان سمنان اجرا شده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد : در مرحله دوم اجرای این طرح تعداد مراجعه به دلیل کاهش مزاحمت برای مردم به هفت مرحله کاهش یافته است و در حین این مراحل ضمن پرسیدن سوالات شفاهی، به شهروندان آموزش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد : از آغاز اجرای طرح ملی خادم تاکنون 2 هزار خانوار سمنانی آموزش های لازم را فراگرفتند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد : انجام این طرح یکی از شاخص های کشورهای توسعه یافته است و تحقق این امر همکاری بیشتر مردم استان سمنان را می طلبد.

به گزارش ایرنا، طرح خادم 'خانواده آماده در مخاطرات از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اجرا می شود.

استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار